4 علامت شناسایی افکار منفی

خط سلامت: افکار منفی، مجموعه ای از افکار را شامل می شود که فرد آن ها به صورت خودکار  تجربه می کند. افکار منفی، انرژی فرد را می گیرد و پرخاشگری را به دنبال دارد.

4 علامت شناسایی افکار منفی

به گزارش خط سلامت افکار منفی تکرار شونده، زمینه را برای ابتلا به اختلالاتی نظیر افسردگی فراهم می کند. اگرچه نمی توان افکار منفی را بطور کامل حذف کرد ولی تکنیک های مختلفی برای کاهش فراوانی این افکار وجود دارد.

چگونه افکار منفی به ذهن می رسد

افکار منفی ابعاد مختلف زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. مغز برای حل مشکلات و اجتناب از چیزهایی که ممکن است به ما آسیب برساند، مستعد تمرکز بر روی منفی هاست. این سوگیری منفی می تواند بر نحوه دید ما از مردم و دنیای اطرافمان، همچنین بر توانایی ما برای توجه، یادگیری، به خاطر سپردن، تصمیم گیری و ارزیابی خطر تأثیر بگذارد.

زمانی که افکار منفی در ذهن خود دارید، در مغز شما مواد شیمیایی خاصی ترشح می شود؛ به علاوه مغز به دنبال شواهدی می گردد که افکار منفی را تایید کند. با گذشت زمان، الگوهای مغز شما تغییر می کند. به عبارت دیگر، هر بار که شما فکر می‌کنید انسان شکست خورده ای هستید، مغز به دنبال شواهدی در گذشته می گردد که شکست خورده بودن شما را تایید کند.

افکار منفی را بشناسیم

افکار منفی واقعیت را تحریف می کند و باعث می شود، شما فقط به بخشی از اطلاعات توجه کنید. نمونه هایی از افکار منفی شامل:

همیشه وقتی چیز جدیدی را امتحان می کنم شکست می خورم.

من هرگز احساس خوشحالی در حضور بعضی افراد ندارم.

این بار شانس آوردم. دفعه بعد حتما اتفاق بدی خواهد افتاد.

افکار منفی خود را بشناسید و در صورتی که این افکار روند طبعی زندگی شما را مختل کرده است، از یک درمانگر کمک بگیرید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان