2 راه برای به نتیجه رسیدن بحث های دوتایی / این مطلب را بخوانید جر و بحث های تان کم می شود

خط سلامت: انعطاف پذیری هنگام بحث کردن در رابطه با موضوعات مختلف، از گفتگوهای ساده تا موضوعات مهم، عاملی است که باعث بهبود روابط بین فردی و افزایش پذیرش نظرات جدید می شود.

2 راه برای به نتیجه رسیدن بحث های دوتایی / این مطلب را بخوانید جر و بحث های تان کم می شود

به گزارش خط سلامت افزایش انعطاف پذیری هنگام بحث و گفت و گو باعث می شود، بیشتر به سمت حل مساله برویم.

روش های افزایش انعطاف پذیری

انعطاف پذیری هنگام بحث درمورد مسائل مهم، فواید خود را نشان می دهد. گاهی احساس می کنیم، طرف مقابل بحث، بیش از حد متکبر است یا ممکن است از واکنش های خود مطمئن نباشیم و احساس کنیم، شنونده خوبی نبوده ایم. محققان چند راهکار ساده برای افزایش انعطاف پذیری هنگام بحث معرفی کرده اند؛ که تعاملات را سازنده تر می کند.

حفظ ارزش های طرف مقابل

یک راه برای افزایش انعطاف پذیری هنگام بحث در مورد موضوعات مختلف این است که سعی کنید، علاوه بر ارزش های خود، ارزش های طرف دیگر گفتگو را مد نظر قرار دهید و قدم به قدم به جهان ذهنی او نزدیک شوید. هرکسی با توجه به تجارب زندگی خود، ارزش های متفاوتی دارد که لزوما مشابه ارزش ها و عقاید شما نیست. قبل از واکنش نشان دادن به حرف های دیگران هنگام بحث، کمی صبر کنید و جنبه های مختلف نظرات فرد را بررسی کنید؛ احتمالا درگفته های او چیزی برای یادگیری وجود دارد؛ به دنبال آن نکته سازنده باشید.

حقیقت مطلق

راه دوم برای افزایش انعطاف پذیری این است که خود را حقیقت مطلق ندانید. همه ما انسان هستیم و بر اساس وراثت و محیط زندگی خود، نظرات متفاوتی داریم. اصرار بر صحت نظرات خود هنگام بحث، عاملی است که بحث را به بیراهه می برد و چشم ها را روی مطالب جدید می بندد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان