چرا به اندازه کافی خواب ندارید و چه باید کرد؟

خط سلامت: چگونه خواب خود را از بین ببریم و استراحت با کیفیت مورد نیاز خود را دریافت کنیم.

چرا به اندازه کافی خواب ندارید و چه باید کرد؟

به گزارش خط سلامت به نظر می‌رسد که خواب اولین چیزی است که وقتی با ضرب‌الاجل‌های قریب‌الوقوع، اضطراب ،خواسته‌های غیرمنتظره یا فرصت‌هایی برای از دست دادن و معاشرت مواجه می‌شویم، قربانی می‌کنیم . در زندگی‌های برنامه‌ریزی‌شده ما نخوابیدن به اندازه کافی کمترین نگرانی و آخرین مورد در فهرست اولویت‌ها می باشد.

چقدر به خواب نیاز داریم

طبق گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده ، بزرگسالان بین 18 تا 60 سال برای داشتن خواب ایده آل به هفت تا نه ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. نوجوانان به طور متوسط به 10 ساعت خواب شب نیاز دارند و کودکان در سنین مدرسه، کودکان نوپا و نوزادان حتی به بیشتر نیاز دارند.

در طول خواب، ما بدن خود را از فرسودگی فیزیکی، ذهنی و احساسی روز ترمیم می کنیم. در یک خواب خوب، مراحل خواب سبک و عمیق را طی می کنیم. در خواب عمیق، استراحت می کنیم و سیستم عصبی مرکزی، ماهیچه ها و ذهن خود را ترمیم می کنیم. هنگامی که بیمار هستیم، خواب به بازسازی و شارژ مجدد سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

به گفته بنیاد خواب ، بی خوابی با خطر بیشتر چاقی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، بیماری قلبی، سکته مغزی، سلامت روان ضعیف و مرگ زودرس مرتبط است. علاوه بر این محرومیت از خواب بر وضعیت روانی و سلامت روانی ما تأثیر منفی می‌گذارد .

خواب ناکافی بر عملکرد کلی، عملکرد شغلی و سلامت جسمی و روانی ما تأثیر منفی می گذارد، از اختلال در عملکرد شناختی و سیستم ایمنی گرفته تا تحریک پذیری، اضطراب، انرژی کم و خستگی. کمبود خواب طولانی مدت می تواند منجر به افزایش خطر اختلالات خلقی و خطرات جدی از جمله محل کار و حوادث رانندگی شود.

بهداشت خواب

از طریق بهداشت نامناسب خواب، ما به طور معمول خود را از خواب بسیار مورد نیاز محروم می کنیم تا جایی که به عدم دریافت استراحتی که نیاز داریم عادت می کنیم. بیایید نگاهی به متخلفان اصلی بیندازیم، و چگونه می‌توانیم آنچه را که مانع از خواب مورد نیازمان می‌شود، مدیریت، به حداقل رسانده یا حذف کنیم.

روال های ضعیف قبل از خواب

به خصوص زمانی که فوق‌العاده فعال بوده اید، باید قبل از رفتن به رختخواب زمانی را اختصاص دهید تا آرام شوید تا آماده خواب عمیق و با کیفیت شود.

بسیاری از ما روال ها یا عاداتی داریم که به طور جدی بر توانایی ما برای به خواب رفتن و خواب ماندن تأثیر می گذارد. آداب و رسوم روزانه به ظاهر بی ضرر، از جمله چرت زدن در طول روز، می تواند مانع از خواب راحت شود. خوردن یا ورزش قبل از خواب متابولیسم را تحریک می کند و به نوبه خود ما را بیدار نگه می دارد. ورزش قبل از خواب سطح انرژی ما را بالا می برد و مانع خواب می شود. مصرف الکل ، تنباکو و مواد مخدر قبل از رفتن به استراحت شبانه نیز می تواند بر کیفیت استراحت تأثیر منفی بگذارد.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض فناوری و صفحه نمایش

یکی از منابع فراگیر بهداشت ضعیف خواب، فناوری است. طبق گفته بنیاد خواب ، دستگاه‌های الکترونیکی با نور پس‌زمینه مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، خواننده‌ها و رایانه‌ها نور غنی‌شده با طول موج کوتاه منتشر می‌کنند که به عنوان نور آبی نیز شناخته می‌شود که نشان داده شده است که تولید طبیعی ملاتونین را کاهش می‌دهد یا به تأخیر می‌اندازد.

اگرچه ممکن است احساس آرامش کنیم، تماشای افراطی فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی در لپ‌تاپ یا تلفن، چک کردن ایمیل‌ها و پیمایش در اینستاگرام و سایر رسانه‌های اجتماعی درست قبل از بستن چشم‌ها، ذهن ما را بیش از حد تحریک می‌کند و می‌تواند ما را تا ساعات اولیه بیدار نگه دارد.

زمان خواب و بیداری متناقض

فقدان برنامه خواب و بیداری ثابت نیز بر کیفیت خواب تأثیر منفی می گذارد. به گفته رینا مهرا، مدیر تحقیقات اختلالات خواب در کلینیک کلیولند ، "ما در حفظ برنامه خواب و بیداری منظم در طول هفته بهتر عمل می کنیم، زمانی که تعهدات کار و مدرسه ما را ملزم به انجام یک برنامه مشخص می کند." قبل از خواب، زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید.

یک ذهن مسابقه ای

بسیاری از مردم شکایت دارند در رختخواب، در حالی که سعی می کنند به خواب بروند، ذهن شان اغلب با نگرانی در حال مسابقه است. اگر چنین است، قبل از خواب، یک دفترچه یادداشت بردارید و یک گزارش نگرانی ایجاد کنید. این نگرانی ها را از ذهن خود و روی کاغذ یادداشت کنید. این لیست را کنار بگذارید و متوجه شوید که می توانید در روشنایی روز با آن مقابله کنید.

اگر 10 تا 15 دقیقه بعد از خواب نخوابیدید، باید از رختخواب بلند شوید و به اتاق دیگری بروید. بدون درگیر شدن در فعالیت های تحریک آمیز بیش از حد فعال در اتاق دیگر، به خود اجازه دهید تا زمانی که خواب آلود شوید در آنجا بمانید و سپس زمانی که می خواهید بخوابید به رختخواب برگردید.

خبر خوب

خبر خوب این است که بسیاری از چیزهایی که مانع از دریافت منظم استراحتی که نیاز داریم، تحت کنترل ما است. وقتی شروع به درک و قدردانی از استراحت به عنوان وسیله ای برای آرام کردن ذهن خود و شارژ مجدد سطوح انرژی برای روز آینده می کنیم، دیگر به خواب باکیفیت به عنوان اختیاری فکر نمی کنیم. سلامتی، ایمنی، رفاه، توانایی عملکرد و سطح انرژی ما به آن بستگی دارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان