4 مشکل روانی که گرما عامل آن است

خط سلامت: با افزایش سطح گرما، شرایط سلامت روان احتمالا بدتر می شود. خشونت و سلامت روان احتمالاً در جهان در حال گرم شدن بدتر می شود.

4 مشکل روانی که گرما عامل آن است

به گزارش خط سلامت آب و هوا عامل برخی از بزرگترین بحران های بهداشت عمومی در سراسر جهان در سال های اخیر بوده است. در بسیاری از موارد انسان، این تغییرات را افزایش داده است. به

در سطح جهانی، تخمین زده می شود که در مجموع 296000 مرگ و میر طی دو دهه گذشته به دلیل گرما بوده است.

گرما و سلامت جسمی

اما گرما فقط بر سلامت جسمی تأثیر نمی گذارد. می تواند به همان اندازه اثرات جدی بر شرایط سلامت روان داشته باشد . تحقیقات نشان داده است افزایش دما با افزایش خودکشی و رفتارهای خشونت آمیز و همچنین تشدید اختلالات خلقی و اضطرابی همراه است .

گرما و سلامت روانی

مطالعات انجام شده در انگلستان و ولز نشان می‌دهد که زمانی که دمای هوا بالای 18 درجه سانتی‌گراد بود، هر 1 درجه سانتی‌گراد افزایش دما با 3.8 درصد افزایش خطر خودکشی در میان جمعیت همراه بود.

در فنلاند ، هر 1 درجه سانتی‌گراد افزایش دما باعث افزایش 1.7 درصدی جرایم خشونت‌آمیز در سراسر این کشور شد.

ارتباط بین دمای بالا و سلامت روان یک حوزه فعال تحقیقاتی است. دانشمندان دریافته‌اند برخی از پیامدهای سلامتی ناشی از افزایش گرما، مانند خواب آشفته و سطوح سروتونین - هورمونی که برای تنظیم احساسات، عواطف و رفتارهای ما حیاتی است - ممکن است در ایجاد شرایط سلامت روان نقش داشته باشد.

گرما و کم خوابی

کم خوابی اغلب در طول موج گرما رخ می دهد که ممکن است منجر به ناامیدی، تحریک پذیری، رفتارهای تکانشی و حتی خشونت شود .

دماهای شدید، مانند دمایی که در طول موج گرما مشاهده می‌شود، با برخی از اشکال زوال عقل و اختلالات سلامت روان مرتبط است ، به‌ویژه بیماران روان‌پزشکی.

با ادامه گرم شدن جهان، احتمالاً رکوردهای دما هر چه بیشتر شکسته می شود. جهانی که به طور متوسط ​​1.5 درجه سانتیگراد گرمتر است، شاهد افزایش میانگین دمای منطقه ای بیش از این خواهد بود. این مشکل با افزایش جمعیت - و در نتیجه تعداد افراد ساکن در شهرها - تشدید می شود. تا سال 2050، پیش بینی می شود که دو سوم جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی کنند.

شهرها در تابستان

شهرها اغلب گرمتر از مناطق روستایی هستند، که اثرات منفی سلامت روان ناشی از گرما را تشدید می کند.

محیط‌های شهری گرم‌تر از محیط‌های روستایی هستند، پدیده‌ای که به « جزیره گرمایی شهری » معروف است. پیش بینی های آب و هوایی نه تنها نشان می دهد که شهرها سریعتر از مناطق روستایی گرم می شوند، بلکه این تأثیر در شب افزایش می یابد. این ممکن است اثرات گرمای شدید بر خواب ما را تشدید کند.

آموزش مردم در مورد تأثیرات بالقوه گرما بر سلامت روان ، پرخاشگری و خشونت - به آنها اجازه می دهد دقیقاً بفهمند که چرا حمایت از ابتکاراتی که به خنک نگه داشتن سیاره ما کمک می کند بسیار مهم است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان