2 درد روانی بیش فعال ها را بشناسید

خط سلامت: بیش فعالی در مقایسه با اوتیسم به شدت با اضطراب و افسردگی مرتبط است.

2 درد روانی بیش فعال ها را بشناسید

به گزارش خط سلامت افراد اوتیستیک و افراد مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) اغلب اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند. هنگامی که این شرایط با هم اتفاق می‌افتند، تشخیص اینکه کدام یک بیشتر به سلامت روانی کمک می‌کند دشوار است. آخرین مطالعه ما با هدف کشف این موضوع انجام شد.

ویژگی‌های شخصیتی بیش‌فعالی

ما دریافتیم افرادی که دارای ویژگی‌های شخصیتی بیش‌فعالی هستند، نسبت به افرادی که ویژگی‌های اوتیستیک بیشتری دارند، بیشتر احتمال دارد مشکلات روانی رایجی مانند افسردگی و اضطراب را تجربه کنند. این اولین مطالعه است که نشان می دهد افراد مبتلا به بیش فعالی بیشتر از افراد اوتیستیک سلامت روانی ضعیفی دارند.

نتایج نشان داد که هم بیش فعالی و هم ویژگی های شخصیتی اوتیسم می توانند شدت اضطراب و علائم افسردگی فرد را پیش بینی کنند، اما چیزی که جدید بود این بود که افراد در صورت داشتن بسیاری از ویژگی های بیش فعالی در مقایسه با افرادی که دارای ویژگی های اوتیسم زیادی بودند، احتمال بیشتری داشت که این علائم را تجربه کنند. ما دریافتیم ارتباط بین بیش فعالی و سلامت روان ضعیف تقریباً سه برابر قوی‌تر از ارتباط بین سلامت روان ضعیف و اوتیسم است.

مراحل بعدی

مطالعه ما ارتباط واضحی بین بیش فعالی و مشکلات رایج سلامت روان در بزرگسالان را برجسته می کند. گام بعدی بررسی عواملی است که ممکن است باعث ایجاد این رابطه شود. دانشمندان می‌دانند که ژن‌های مرتبط با بیش فعالی با برخی بیماری‌های روانی مانند افسردگی نیز مرتبط هستند. افراد مبتلا به بیش فعالی نیز بیشتر احتمال دارد که رویدادهای استرس زا در زندگی را تجربه کنند، که می تواند منجر به مشکلات سلامت روان شود.

اکنون بررسی این موضوع مهم است که چگونه عوامل شناختی محیطی و اجتماعی مانند اینکه افراد چقدر دیگران را خوب درک می کنند ممکن است بر سلامت روان در این گروه تأثیر بگذارد. این تحقیق برای شناسایی افرادی که بیشتر در معرض خطر سلامت روانی ضعیف هستند بسیار مهم است. دانستن اینکه باید به چه علائمی در آنها توجه کرد کمک می کند تا قبل از اینکه افراد به شدت مضطرب یا افسرده شوند، مداخله درمانی انجام شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان