زندگی شاد فقط همین یک فاکتور را می خواهد

خط سلامت: داشتن زندگی شاد، همان چیزی است که بسیاری از ما برای رسیدن به آن سخت تلاش می کنیم. برنامه ریزی های دقیق برای آینده و سخت کار کردن، درنهایت برای افزایش کیفیت زندگی و دستیابی به یک زندگی شاد است.

زندگی شاد فقط همین یک فاکتور را می خواهد

به گزارش خط سلامت نتیجه هشت دهه تحیق نشان می دهد؛ داشتن یک زندگی شاد با عواملی مرتبط است که معمولا از آن ها غافل هستیم و آن ها را جدی نمی گیریم.

چگونه یک زندگی شاد داشته باشیم؟

عوامل زیادی با خلق یک زندگی شاد، مرتبط است. نتیجه یک تحقیق طولی نشان می دهد، داشتن رابطه عاشقانه و روابط مثبت اجتماعی مهمترین عوامل موثر در خلق یک زندگی شاد هستند. اهمیت داشتن روابط سالم، تاحدی است که می تواند نقش ژنتیک را که بر احساس شادی موثراست، تعدیل کند.

روابط مثبت ، اثر حفاظتی بر سلامت روان افراد دارد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که ازدواج همراه باعشق و شادی داشتند، در دهه 80 زندگی خود، گزارش دادند که خلق و خوی آنها حتی در روزهایی که دردهای جسمی داشتند، تحت تاثیر قرا نمی گرفت و آن ها عصبی یا بسیار غمگین نمی شدند، درعوض آنهایی که از ازدواج خود ناراضی بوند، درد عاطفی و جسمی بیشتری را گزارش می کردند.

داشتن روابط مثبت و خلق یک زندگی شاد

نکته کلیدی در خلق یک زندگی شاد ، داشتن روابط مثبت در ابعاد مختف زندگی است. چند راه برای افزایش کیفیت روابط وجودارد که رسیدن به یک زندگی شاد را تسهیل می کند:

برای خلق یک زندگی شاد ، در مورد روابطتان با خود صادق باشید. لیستی از روابط خود تهیه کنید و آن ها را ارزیابی کنید. از خود بپرسید کدام یک از روابط، برای شما معنا و ارزش دارد؟ کدام یک به کیفیت زندگی شما کمک می کند؟ ما بصورت ناآگاه بعضی روابط را ادامه می دهیم؛ بدون آنکه بررسی کنیم آن ها چه خسارت هایی به روان و جسم ما وارد می کنند.

یک راه برای داشتن رابطه مثبت که زندگی شاد را رقم می زند، این است که وقتی کسی را دوست دارید، فرقی نمی کند همسر، فرزند یا مادر، به جای اینکه تصور کنید آن ها می‌دانند دوستشان دارید، مستقیما به آن ها بگویید و محبت خود را از آن ها دریغ نکنید.

راه سوم برای خلق یک زندگی شاد ، این است که داوطلبانه درگیر کمک به دیگران شوید. به قلب خود گوش دهید، دیگران و شرایط آن ها را درک کنید تا بتوانید در مسیر خلق زندگی شاد قدم بردارید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان