چه زمانی عذرخواهی معنای دیگری پیدا می کند / اگر به دنبال روابط خوب هستید این فرمول را یاد بگیرید

خط سلامت: عذرخواهی راهی برای اصلاح روابط بین فردی است، برخی از ما در کودکی وقتی کسی را ناراحت می کردیم مجبور بودیم و یا آزادانه عذرخواهی می‌کردیم و بلافاصله پس از این کار احساس بهتری داشتیم.

چه زمانی عذرخواهی معنای دیگری پیدا می کند / اگر به دنبال روابط خوب هستید این فرمول را یاد بگیرید

فواید عذرخواهی

عذرخواهی قواعد رابطه را ایجاد می کند

به گزارش خط سلامت وقتی یک رفتار اجتماعی را زیر پا می گذارید عذرخواهی نشان می دهد که می دانید "قوانین" چیست و موافقت می کنید که آنها باید رعایت شوند. با دانستن اینکه شما قبول دارید که رفتار آزاردهنده خوب نیست، دیگران احساس امنیت کنند.

عذرخواهی راهی برای احیای حیثیت

با عذرخواهی به طرف آسیب دیده می فهمانید که می دانید مقصر بوده اید این امر کمک می کند که اوا احساس بهتری داشته باشد.

عذرخواهی به ترمیم روابط کمک می کند

عذرخواهی باعث می شود افراد دوباره با یکدیگر احساس راحتی کنند. همچنین به انتقال ارزشی که برای رابطه قائل هستید کمک می کند.

معذرت خواهی اعتماد را بهبود می بخشد

عذرخواهی صمیمانه این امکان را می دهد که به مردم بفهمانید به کاری که انجام داده اید افتخار نمی کنید و این رفتار را تکرار نخواهید کرد.

چرا عذرخواهی سخت است

عذرخواهی به دلایل مختلفی ممکن است دشوار باشد. اینکه مردم چگونه نیاز به عذرخواهی را تفسیر می کنند می تواند نقش مهمی داشته باشد:

عذرخواهی و احساس بی‌کفایتی

برای برخی از افراد، عذرخواهی اغلب به منزله اعتراف به ناکافی بودن شان است که به جای اینکه اشتباهی مرتکب شده باشند، یک مشکل ذاتی در آنها وجود دارد.

عذرخواهی و احساس گناه

برخی دیگر معتقدند که عذرخواهی پس از یک مشاجره به منزله پذیرش گناه و مسئولیت برای کل درگیری است که شامل اشتباهات هر دو طرف است.

عذرخواهی ایده خوبی است

اگر کاری که انجام داده اید برای شخص دیگری دردناک بوده است، بهتر است عذرخواهی کنید، حتی اگر کاری که انجام داده اید ناخواسته و غیر عمد باشد. عذرخواهی درهای ارتباط را باز می کند و امکان می دهد با فردی که آسیب دیده دوباره ارتباط برقرار کنید.

نکاتی برای عذرخواهی

یک عذرخواهی غیر صادقانه اغلب می تواند آسیب بیشتری نسبت به عدم عذرخواهی داشته باشد. هنگامی که عذرخواهی می کنید، مهم است که چند عنصر کلیدی را لحاظ کنید تا بتوانید صمیمانه عذرخواهی کنید.

مسئولیت اعمال خود را بپذیرید

مسئولیت پذیری به این معنا است که مشخص کنید چه کاری اشتباه بوده است.

بگویید متاسفم

بهانه نیاورید فقط بگویید: «متاسفم». از تبدیل عذرخواهی به فرصتی برای انتقاد یا ادامه بحث خودداری کنید. عذرخواهی همیشه آسان نیست، اما عذرخواهی در روابط بین فردی سالم مهم است. اگر به کسی آسیب رسانده اید، چه ناخواسته یا عمدی، به این فکر کنید که چگونه عذرخواهی می تواند به بهبود روابط کمک کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان