بهترین سبک تربیتی که بیماری های روانی را کاهش می دهد

خط سلامت:روانشناسی مثبت گرا رویکردی است که به جای مشکلات و بیماری های روانی بر رشد و شکوفایی انسان تمرکز می کند.<br /> به گزارش خط سلامت روانشناسی مثبت گرا، قصد دارد به انسان ها کمک کند یک زندگی بامعنا و هدفمند داشته باشند، بعلاوه روانشناسی مثبت گرا می تواند به والدین در تربیت فرزندان کمک کند.

بهترین سبک تربیتی که بیماری های روانی را کاهش می دهد

روانشناسی مثبت گرا چگونه به والدین کمک می کند؟

اصول روانشناسی مثبت گرا ، والدین را تشویق می کنند تا روابط قوی با فرزندان خود ایجاد کنند، با همدلی به آنها گوش دهند و نسبت به آن ها حساس، گرم و پذیرا باشند. روانشناسی مثبت گرا ، بر فرزند پروری مثبت تاکید دارد که به موجب آن بر نقاط قوت کودکان بجای، ناتوانی ها و شکست های آنها تمرکز می شود. کاربرد روانشناسی مثبت گرا در فرزند پروری به این معنا نیست که والدین به کودکان اجازه دهند هر کاری که می خواهند بدون محدودیت انجام دهند؛ بلکه والدین باید محدودیت مناسب و معقول برای فرزندان خود در نظر بگیرند.

روانشناسی مثبت گرا و رشد شناختی کودکان

استفاده از اصول روانشناسی مثبت گرا ، فرزند پروری سالم و مثبت را درپی دارد که رشد شناختی کودکان را افزایش می دهد. رشد شناختی یکی از ابعاد مهم رشد محسوب می شود که جنبه های مختلف زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. تحقیقات اخیر نشان می دهد، استفاده از اصول روانشناسی مثبت گرا ، مهارت های زبانی کودکان را افزایش می دهد و بستری برای احساس شایستگی، عزت نفس، موفقیت و رفاه در بزرگسالی فراهم می کند.
محققان به این نتیجه رسیدند استفاده از روانشناسی مثبت گرا ، نه تنها منجر به رشد شناختی کودکان می شود بلکه مهارت های سوادآموزی کودکان را بهبود می بخشد. در نتیجه روانشناختی مثبت گرا به والدین دلایل خوبی برای دوری از فرزند پروری مستبدانه ارایه می دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان