ویژگی های روانی افرادی که می خواهند مجرد زندگی کنند

خط سلامت: در سرتاسر جهان، افراد زیادی به تنهایی زندگی می کنند زیرا آنها عاشق مجرد بودن و تنها زیستن هستند، این روش زندگی را انتخاب کرده اند و هر کاری که می توانند انجام می دهند تا بتوانند به تنهایی زندگی کنند.

ویژگی های روانی افرادی که می خواهند مجرد زندگی کنند

به گزارش خط سلامت اکثر افرادی که تنها زندگی می کنند مجرد هستند. افرادی که در درون خود احساس تنهایی و مجرد بودن دارند بیشتر از افرادی که در درون خود احساس تنهایی و مجرد بودن ندارند، تنها زندگی می کنند، با این حال حتی در بین افرادی که ازدواج کرده اند، برخی زندگی انفرادی و مجردی را دوست دارند. به نظر می‌رسد تعداد زوج‌هایی که به یکدیگر متعهد هستند و هنوز هم می‌خواهند جدا از هم زندگی کنند، در حال افزایش است. این نیز گواهی بر جذابیت قدرتمند داشتن یک مکان شخصی است.

مجرد بودن

افرادی که عاشق زندگی در تنهایی و مجردی هستند، برای آزادی ناشی از این شیوه زندگی ارزش قائل هستند. وقتی تنها زندگی می کنند، همه چیز تحت کنترل شان است، از برنامه خواب تا عادات غذاخوردن و میان وعده، از کنترل ترموستات تا کنترل از راه دور تلویزیون. می توانند فضا را هر طور که دوست دارند بچینند و تزئین کنند و از آن استفاده کنند. با این حال، جذابیت زندگی به تنهایی می تواند بسیار عمیق تر از این باشد. افراد وقتی تنها هستند بیشتر از زمانی که با دیگران هستند احساس واقعی بودن می کنند. کسانی که به دلایل مثبت به زندگی انفرادی و مجردی کشیده می شوند، بعید است که احساس تنهایی کنند. آنها در تنهایی شکوفا می شوند.

وقتی افراد دیگر به افراد مسن‌تر نگاه می‌کنند که تنها زندگی می‌کنند، اغلب خطرات بیشتری را نسبت به پاداش می‌بینند.

تفاوت مجرد بودن در جوانی و پیری

تنها زندگی کردن فقط مختص جوانان نیست. بسیاری از افراد میانسال نیز تنها زندگی می کنند. افزایش متقاضیان زندگی مجردی به ویژه در میان افراد مسن قابل توجه است و این افزایش احتمالاً ادامه خواهد یافت زیرا افراد بیشتری برای زندگی مجرد می مانند یا پس از پایان ازدواج شان، ازدواج مجدد نمی کنند .

انزوای اجتماعی و تنهایی خطراتی را برای سلامتی و رفاه ایجاد می کنند که باید جدی گرفته شود، اما بسیاری از افرادی که تنها زندگی می کنند از نظر اجتماعی منزوی یا تنها نیستند. افرادی که تنها زندگی می کنند (در تمام سنین) معمولاً با افراد دیگر ارتباط بیشتری دارند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان