دلیل روانی گریه کردن در هنگام شادی / 7 فایده گریه کردن که متعجب تان می کند

خط سلامت: گریه اغلب با احساساتی مانند خشم، ناامیدی یا غم همراه است. وقتی شادی هستید، تقریباً به اشک ریختن فکر نمی کنید. اما بسیاری از مردم هنگام خوشحالی، شادی یا هیجان گریه می کنند همه این احساسات مثبت است. بنابراین، اگر هنگام دریافت یک خبر خوب اشک های شادی می ریزید، باید بدانید که تنها نیستید.

دلیل روانی گریه کردن در هنگام شادی / 7 فایده گریه کردن که متعجب تان می کند

روانشناسی اشک شاد

به گزارش خط سلامت دانشمندان و محققان مدت‌هاست به دنبال این بوده‌اند که بفهمند چرا مردم هنگام تجربه شادی ، گریه می‌کنند. گریه کردن، که معمولاً با احساس ناامیدی، خشم یا غم همراه است، می تواند در یک موقعیت شاد گیج کننده باشد، اما اغلب اتفاق می افتد.

احساسات سرکوب شده

تحقیقات نشان می دهد این اتفاق در نتیجه احساسات سرکوب شده رخ می دهد. این بدان معناست افرادی که هنگام تجربه شادی گریه می کنند، احساس غم و اندوهی داشته اند که به آن توجهی نکرده بودند.

گریه و ریتم بدن

اشک حاوی آنزیم ها، لیپیدها، الکترولیت ها و متابولیت ها است، اما اشک های احساسی ممکن است شامل پروتئین ها و هورمون های دیگر نیز باشد که برای بدن مفید است.

گریه و ارتباط اجتماعی

زمانی که به دلیل یک رویداد شاد یا غم انگیز گریه می کنیم دیگران متوجه می شوند که با ما همدردی کنند. دانشمندان بر این باورند که گریه راهی برای برقراری ارتباط اجتماعی با افراد دیگر است.

گریه و مدیریت احساسات شدید

گریه هنگام تجربه یک احساس قوی، خواه شادی ، ناامیدی یا خشم، تقریباً اجتناب ناپذیر است.

برخی تحقیقات نشان می دهد گریه می تواند به شما در مدیریت احساسات قوی کمک کند. وقتی گریه می‌کنید، احساس می‌کنید که در حال رهایی از احساسات هستید.

فواید گریه کردن

گریه چشم ها را تمیز نگه می دارد: گریه کردن مانند این است که هر از گاهی چشمان تان را از داخل بشویید. تحقیقات نشان می دهد اشک حاوی لیزوزیم است، یک ماده شیمیایی که دارای خواص ضد میکروبی است.

گریه و تقویت خلق و خو

چه به خاطر شادی ، گریه کنید یا از درد، ثابت شده است که گریه یک تقویت کننده خلق و خو است.

گریه و خواب

گریه به خواب بهتر شما کمک می کند. در یک مطالعه، محققان دریافتند نوزادانی که قبل از خواب ، گریه می‌کنند، بهتر می‌خوابند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان