این ویژگی ها نشان می دهد بچه تان رئیس خواهد شد

خط سلامت: اعتماد به نفس، نگرش فرد نسبت به توانایی هایش را نشان می دهد. افرادی که به توانایی خود باور دارند دارای اعتماد به نفس بالایی هستند؛ برعکس افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند، علی رغم استعداد و توانمندی، نمی تواند از آن ها استفاده کنند و به مرور زمان دچار درماندگی و گوشه گیری می شوند.

این ویژگی ها نشان می دهد بچه تان رئیس خواهد شد

به گزارش خط سلامت داشتنن اعتماد به نفس ، یکی از مهم ترین توانایی هایی است که والدین سعی دارند به شیوه های مختلف در کودکان پرورش دهند. اعتماد به نفس ، مفهومی پیچیده است که بسته به شرایط محیطی کودک و بازخوردهایی که از اطرافیان می گیرد رشد می کند و یا به تدریج فرو می ریزد.

نشانه های کودک با اعتماد به نفس بالا

اعتماد به نفس در کودکان، روابط اجتماعی موفق در آینده را پیش بینی می کند. نکته مهم در رابطه با اعتماد به نفس کودکان این است که والدین و اطرافیان کودک به هیچ وجه تلاش های کودک برای ابراز وجود را دست کم نگیرند و کوشش های سازنده او را تشویق کنند. نشانه های کودک با ا عتماد به نفس بالا عبارت است از:

.کودک با اعتماد به نفس بالا نسبت به نقاط قوت خود آگاه است.

. مایل است فعالیت های جدید را امتحان کند.

. در انجام کارهای سخت، با عزمی راسخ به راهش ادامه می دهد.

. کودک با اعتماد به نفس ، از موانع و ناکامی ها عبور می کند و اجازه نمی دهند رنج های مقطعی تبدیل به مسائل غیر قابل حل شود.

. سخت کوشی و تمرین فراوان برای انجام کارهای چالش انگیز.

راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس کودکان

اعتماد به نفس ، جواهری ظریف است که برای سالم نگه داشتن آن باید بسیار با احتیاط عمل کرد. لازم است والدین فنون لازم برای ارتقای اعتماد به نفس کودک را فرا بگیرند؛ برخی از این شیوه ها عبارت است از:

. والدین برای افزایش اعتماد به نفس کودکان، لازم است عشق خود را بدون قید و شرط به کودکشان انتقال دهند. کودکان در صورتی که درک کنند از طرف والدین خود پذیرفته شده اند و به وسیله معیارهای مختلف مورد مقایسه قرار نمی گیرند، با اعتماد به نفس بیشتری به مسیر خود ادامه می دهند.

. برای ارتقای اعتماد به نفس کودک لازم است، تعریف و تمجید هایی که از کودک می شود اختصاصی و مشخص باشد. جملات مبهم و کلی مانند "کار خوبی انجام دادی" به اندازه جملات همراه با جزییات مانند "وقتی اسباب بازی های خود را با دوستانت به اشتراک گذاشتی، کار درستی انجام دادی" تأثیرگذار نیستند.

. برای افزایش اعتماد به نفس هم موفقیت و هم تلاش کودک را به رسمیت بشناسید. وقتی می بینید که فرزندتان سخت کار می کند، تمام تلاشش را می کند و تسلیم نمی شود، صرف نظر از نتیجه کار او را تحسین کنید.

. برای افزایش اعتماد به نفس کودک، انتقاد یا بازخوردهای منفی را با نظرات مثبت فراوان متعادل کنید. گاهی اوقات، والدین بیش از حد ایرادگیر هستند و کودک را در شرایطی قرار می دهند که حس می کند هرکاری انجام دهد اشتباه است، این وضعیت درماندگی را در پی دارد. پیشنهاد می شود که به ازای هر بازخورد منفی، چندین بازخورد مثبت به کودکان بدهید.

. برای افزایش اعتماد به نفس کودکان، برای گوش دادن به حرف های شان وقت بگذارید و به آن ها فرصت تجربه های جدید را بدهید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان