تشخیص ریزبینانه بیش فعالی از 2 بیماری رایج روانی

خط سلامت: افراد مبتلا به بیش فعالی اغلب در حافظه، شروع کار و تمرکز پایدار مشکل دارند. این کارکردهای اجرایی می تواند علائم افسردگی نیز باشد.

تشخیص ریزبینانه بیش فعالی از 2 بیماری رایج روانی

به گزارش خط سلامت علاوه بر این، افراد مبتلا به بیش فعالی اغلب به دلیل ناامیدی و درک نادرست از مشکلات خود و همچنین برچسب های مبنی بر تنبل بودن، اعتماد به نفس پایینی را تجربه می‌کنند.

اگرفردی به دلیل افسردگی مشکل تمرکز داشته باشد، پس از یک دوره افسردگی بهبود می یابد. اگر درمان افسردگی منجر به بهبود تمرکز و عملکرد اجرایی نشود، درمانی به سمت ارزیابی تشخیص بیش فعالی باید سوق داده شود.

بیش فعالی و اضطراب

بی قراری، مشکل در ثابت ماندن، گیج شدن و از دست دادن تمرکز همگی می توانند به دلیل اضطراب و همچنین بیش فعالی رخ دهد. بسیاری از افراد مبتلا به بیش فعالی می توانند به عنوان روشی برای جبران علائم بیش فعالی خود دچار اضطراب شوند. کورتیزول و آدرنالینی که اضطراب ایجاد می کند به افراد مبتلا به بیش فعالی اجازه تمرکز نمی دهد.

بیش فعالی و تمرکز

اگر مشکل تمرکز را به دلیل اضطراب تجربه می کنید، با بهبود اضطراب تمرکز عمیق تری را تجربه خواهید کرد. با این حال، اگر به نظر می رسد مشکل تمرکز با بهبود اضطراب بدتر می شود یا علائم اضطراب به درمان پاسخ نمی دهد، به این دلیل است که اضطراب جبران کننده بیش فعالی است.

علاوه بر این، اگر اضطراب به دلیل مشکلات توجه باشد، قبل از شروع تمرکز، اضطراب افزایش می یابد. اگر متوجه شدید اضطراب در پاسخ به مشکل تمرکز افزایش می یابد، به این معنی است که مشکل تمرکز باعث ایجاد اضطراب می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان