آخرین وضعیت بازار مسکن منطقه چهار تهران + جدول قیمت

خط سلامت:بازار مسکن منطقه چهار تهران در مرداد ماه ۱۴۰۳ با افزایش معاملات همراه بوده است. تعداد معاملات در این منطقه نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته و قیمت هر متر مربع نیز حدود ۱۶ درصد رشد داشته است. با این حال، مقایسه با ۵ سال گذشته نشان می‌دهد که بازار مسکن تهران به طور کلی با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

آخرین وضعیت بازار مسکن منطقه چهار تهران + جدول قیمت

آخرین داده‌ها از بازار معاملات ملکی منطقه چهار که مربوط به مردادماه است نشان می‌دهد، در ماه مذکور ۲۸۴ فقره معامله انجام شده و با سهم ۷.۷ درصدی از کل معاملات، منطقه ۴ ، چهارمین منطقه پرمعامله پایتخت بوده است. 

به گزارش خط سلامت این منطقه در مدت زمان مشابه در سال گذشته، ۲۴۱ فقره معامله داشته و قیمت هر مترمربع مسکن از ۸۳ میلیون تومان (مرداد۱۴۰۲) به ۹۷ میلیون تومان در مرداد امسال افزایش یافته است. 

داده‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که مجموع معاملات مسکن در دومین ماه فصل تابستان ۱۴۰۳، از ۲۹۰۴ فقره (مرداد ۱۴۰۲)، به ۳۶۶۵ فقره افزایش یافته است؛ هرچند در مقایسه با ۵ سال گذشته (مرداد ۱۳۹۹)، معاملات مسکن تهران با کاهش ۱۴۷ درصدی همراه بوده است. 

آپارتمانی با ۴۲ مترمربع زیربنا و ۷ سال عمربنا در محله تهرانپارس، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در محله بنی هاشم، واحدی ۵۰ متری و نوساز، ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. 

در محله شمس آباد، واحدی ۴۸ متری و ۱۱ سال ساخت، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در محله مجیدیه شمالی، آپارتمانی ۵۰ متری و ۱۶ سال ساخت، ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بازگشت آرام خریداران مسکن به این منطقه پرطرفدار پایتخت

منبع:اکوایران
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان