بانک‌ها به جای وام فرزندآوری به کارمندان خود وام می‌دهند؟

خط سلامت:در حالی که نظام بانکی کشور تلاش می‌کند با اعطای تسهیلات به فرزندآوری، به رشد جمعیت کمک کند، آمارها نشان می‌دهند که حجم وام‌های اعطایی به کارمندان بانک‌ها به مراتب بیشتر از تسهیلات فرزندآوری است. این در حالی است که برخی بانک‌ها مانند قرض‌الحسنه رسالت، مشترک ایران و ونزئلا و کارآفرین، وام‌های کارمندی خود را تا چندین برابر تسهیلات فرزندآوری افزایش داده‌اند. حتی دو بانک توسعه صادرات و سرمایه نیز در حالی که هیچ وامی به فرزندآوری اختصاص نداده‌اند، مبالغ قابل توجهی را به کارمندان خود پرداخت کرده‌اند.

بانک‌ها به جای وام فرزندآوری به کارمندان خود وام می‌دهند؟

بانک‌ها در حالی طی سال ۱۴۰۲ حدود ۹۱/۶ همت تسهیلات به کارمندان خود اعطا کرده‌اند که کل تسهیلات اعطایی نظام بانکی به فرزندآوری کمتر از ۴۶ همت بوده است. به عبارتی، وام کارمندان بانک‌ها ۲ برابر تسهیلات فرزندآوری بوده است.

به گزارش خط سلامت نگاهی به اعداد و ارقام بانک‌های مختلف نشان می‌دهد بیشترین نسبت وام کارمندی به وام فرزندآوری مربوط به بانک قرض‌الحسنه رسالت بوده است. در این بانک وام کارمندان ۱۸ برابر وام اعطایی به فرزندآوری بوده است.

در بانک مشترک ایران و ونزئلا این نسبت نزدیک به ۹ برابر و در بانک کارآفرین این میزان حدود هشت برابر بوده است.

دو بانک توسعه صادرات و بانک سرمایه نیز در حالی حتی یک ریال وام فرزندآوری پرداخت نکرده‌اند که وام پرداختی دو بانک به کارمندان خود به ترتیب ۶۴۹ و ۲۹۲ میلیارد تومان بوده است.

وام کارمندان بانک‌ها ۲ تا ۱۸ برابر وام فرزندآوری

 
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان