آپارتمان‌های ۲ تا ۳ میلیاردی، پرفروش‌ترین واحدهای مسکونی تهران + جدول

خط سلامت:طبق آخرین آمار بانک مرکزی، آپارتمان‌های با قیمت ۲ تا ۳ میلیارد تومان در تیر ماه بیشترین سهم از معاملات مسکونی در تهران را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که این واحدها اغلب در مناطق شرق و جنوب شهر واقع شده‌اند و عمری طولانی‌تر دارند. همچنین، واحدهای با متراژ کمتر از ۸۰ متر مربع بیشترین تقاضا را داشته‌اند. این آمار نشان می‌دهد که با وجود افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید بسیاری از متقاضیان محدود شده و آن‌ها به دنبال آپارتمان‌های با قیمت و متراژ کمتر هستند.

آپارتمان‌های ۲ تا ۳ میلیاردی، پرفروش‌ترین واحدهای مسکونی تهران + جدول

آپارتمان هایی که به ارزش ۲ تا ۳ میلیارد تومان هستند بیشترین سهم از معاملات را در اولین ماه از فصل تابستان به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خط سلامت آخرین داده‌های بانک مرکزی از تعداد معاملات انجام شده بر اساس ارزش هر واحد مسکونی درتیرماه سال جاری در تهران نشان می‌دهد که در بین آپارتمان‌ها، واحدهایی که به ارزش ۲ تا ۳ میلیارد تومان هستند بیشترین سهم از معاملات را در اولین ماه از فصل تابستان به خود اختصاص داده‌اند.

همانطور که واسطه‌های ملکی در چندماه اخیر اظهار داشتند، این مبلغ تناسب بیشتری با بودجه خریداران دارد و به این دلیل سهم بیشتر معاملات را در برمی‌گیرند.

گفتنی است که این بناها اغلب در سمت شرق و جنوب تهران قرار گرفته‌اند و اکثر آن‌ها یا عمربنا بالایی دارند و سند برخی از این واحدها به صورت قولنامه‌ای است.

همچنین به لحاظ مساحت، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، سهمی معادل ۵۶.۶ درصد از معاملات انجام شده به خود اختصاص داده‌اند.

واحدهای با مساحت ۴۰ تا ۹۰ مترمربع در میان سایر آپارتمان‌ها، بیشترین طرفدار را داشته‌اند و کمترین میزان معامله نیز به واحدهای با مساحت ۱۹۰ تا ۲۰۰ مترمربع و کمتر از ۳۰ مترمربع اختصاص دارد.

با این حال واحدهای با مساحت بیش از ۲۰۰ مترمربع زیربنا همچنان متقاضیان خاص خود را دارد؛ چراکه نسبت به واحدهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ مترمربعی بیشتر مورد معامله قرار گرفته‌اند.

نشانی خانه‌های ۲ میلیاردی تهران

منبع: اکوایران
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان