عکس / رقیب جدید خودروهای لوکس آمد / خودرو 50 هزار دلاری جدید بازار ایران

خط سلامت:شاسی بلند لوکس وویا فری به ایران آمد. این خودرو چینی با طراحی مدرن و امکانات پیشرفته، قصد دارد تا بازار خودروهای لوکس ایران را به چالش بکشد.

عکس / رقیب جدید خودروهای لوکس آمد / خودرو 50 هزار دلاری جدید بازار ایران

 سرانجام اولین نمونه از شاسی بلند لوکس و گران‌قیمت دانگ فنگ با عنوان وویا فری را به کشور وارد کرد.

به گزارش خط سلامت، شرکت سروش موتور که چندی پیش از واردات کراس اوور Free ۳۱۸ به ایران خبر داده بود، بالاخره این وعده را عملی کرد و قصد دارد تا این خودرو لوکس، قدرتمند و پرآپشن را در سه تریم مختلف به کشورمان وارد کند. در این بخش به معرفی و بررسی مشخصات فنی و آپشن‌های این محصول جذاب و لوکس آینده بازار ایران می‌پردازیم.

وویا (Voyah) یکی از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ چین است که از سال ۲۰۱۸ میلادی تا به امروز با معرفی سه خودرو های‌تک شامل سدان Passion، کراس اوور Free و مینی ون Dream در بازار جهانی حضور داشته است. در زمان معرفی نشان وویا، کانسپت i-Free معرفی شد که خط طراحی و رویکرد دانگ فنگ را در محصولات این برند نشان می‌داد. پس از آن، نخستین محصول تولید انبوه این برند با نام وویا فری معرفی شد.

طراحی وویا فری یا لانتو، بر مبنای پلتفرم ESSA دانگ فنگ انجام شده است. این برند هم‌اکنون با شرکت‌های بزرگی، چون رنو-نیسان، هوندا و اتحاد استلانتیس قرارداد‌های همکاری مشترکی را دنبال می‌کند. عرضه وویا فری به عنوان نخستین محصول این برند در ایران مدتی پیش قطعی شده بود و حالا نمونه‌های اولیه آن نیز طبق تصاویر زیر به کشور رسیده است.

شاسی بلند لوکس وویا فری با قیمت ۵۰ هزار دلاری به ایران آمد///

مشخصات فنی Voyah Free

در بخش فنی، نسخه پایه وویا فری دارای یک موتور الکتریکی تکی در محور عقب با حداکثر قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ نیوتن‌متر است. این مدل می‌تواند در ۴.۶ ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین زیر کاپوت، Free دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی توربو است که باتری را تغذیه می‌کند. نسخه تمام برقی نیز با دو پیشرانه الکتریکی سوار بر دو محور خودرو عرضه شده که به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۶۷۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر را تولید می‌کنند. با این قدرت بالا و توزیع آنی گشتاور، شتابگیری وویا فری در ۴.۸ ثانیه رقم می‌خورد.

این مدل دارای سیستم تعلیق بادی نیز می‌باشد. به‌لطف این ویژگی، راننده می‌تواند فاصله از زمین را تا ۱۰۰ میلی‌متر افزایش دهد. همچنین این خودرو به سیستم باتری سه‌تایی NMC از CATL با فناوری Amber مجهز شده است. با سیستم محرک الکتریکی با راندمان بالا خود توسعه یافته VOYAH، موتور ۸ لایه Hair-Pin این خودرو به نرخ کامل اسلات تا ۷۰ درصد دست می‌یابد. موتور با استفاده از ورق‌های فولادی سیلیکونی بسیار نازک و فناوری تلفات گردابی کم، منطقه راندمان بیش از ۹۰ درصد را حفظ می‌کند و در نتیجه عملکردی عالی ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق Voyah Free در قسمت جلو مک فرسون و در قسمت عقب مولتی لینک است.

شاسی بلند لوکس وویا فری با قیمت ۵۰ هزار دلاری به ایران آمد///

آپشن‌های کراس اوور وارداتی وویا فری

از مجموع امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به صفحه نمایش تریپل اسکرین (سه نمایشگر دیجیتال)، ۵ حالت رانندگی مختلف، ۱۰ کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، دوربین ۵۴۰ درجه، سقف پانارومیک، دستیار صوتی پیشرفته، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو و عقب، ماساژور صندلی راننده و سرنشین، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گودی کمر، تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ کاناله، سنسور نور و باران، آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس با توان ۵۰ وات، دستیار رانندگی خودکار شامل تشخیص علائم رانندگی، کروز کنترل هوشمند، دستیار ترافیک، رادار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سنسور نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار باز شدن درب و کمک کروز یکپارچه اشاره کرد.

در چین قیمت پایه این خودرو ۳۱۳،۶۰۰ یوان اعلام شده است که با تبدیل ارزی حدود ۵۰ هزار دلار برآورد می‌شود.

شاسی بلند لوکس وویا فری با قیمت ۵۰ هزار دلاری به ایران آمد///

منبع:گجت نیوز
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان