این ادویه در بیماری خودایمنی التهاب را کم می کند

خط سلامت: التهاب پاسخ طبیعی بدن به آسیب‌ها یا عفونت‌هاست؛ با این حال در بیماری‌های خودایمنی، این پاسخ به طور مداوم و بیش از حد فعال است. زنجبیل با مکانیسمی جالب به نام مهار تشکیل NET، این چرخه التهاب را قطع می‌کند.

این ادویه در بیماری خودایمنی التهاب را کم می کند

NETها ساختارهای میکروسکوپی هستند که توسط سلول‌های ایمنی خاصی تولید می‌شوند و در فرآیند التهاب نقش کلیدی دارند. زنجبیل با کاهش تولید این NETها، التهاب را مهار کرده و به بدن کمک می‌کند تا به تعادل برسد.

به گزارش خط سلامت این خاصیت ضدالتهابی زنجبیل، آن را به یک گزینه امیدوارکننده برای مدیریت علائم بیماری‌های خودایمنی تبدیل کرده است.

زنجبیل و کاهش التهاب در افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی

مطالعات نشان می‌دهند زنجبیل می‌تواند به طور موثر التهاب مرتبط با بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید و برخی بیماری‌های التهابی روده را کاهش دهد. کاهش التهاب با زنجبیل نه تنها به تسکین درد و ناراحتی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند از آسیب بیشتر به بافت‌ها و اندام‌ها نیز جلوگیری کند.

محققان دانشگاه میشیگان و کلرادو با بررسی تأثیر مکمل‌های زنجبیل بر نوعی گلبول سفید خون به نام نوتروفیل، به نتایج امیدوارکننده‌ای دست یافتند. آن‌ها دریافتند زنجبیل می‌تواند از تشکیل ساختارهایی که باعث التهاب و لخته شدن خون می‌شوند، جلوگیری کند. این ساختارها که NET نام دارند، در بسیاری از بیماری‌های خودایمنی از جمله لوپوس، سندرم آنتی فسفولیپید و آرتریت روماتوئید نقش دارند.

مکانیسم اثر زنجبیل

زنجبیل با افزایش سطح یک ماده شیمیایی در نوتروفیل‌ها، از تشکیل NET جلوگیری می‌کند. این ماده شیمیایی باعث می‌شود نوتروفیل‌ها در برابر محرک‌هایی که منجر به تشکیل NET می‌شوند، مقاوم‌تر شوند.

مزایای بالقوه زنجبیل

برخی از مهم ترین فواید زنجبیل، عبارت است از:

کاهش التهاب

زنجبیل با مهار تشکیل NET، التهاب را کاهش می‌دهد که یکی از علائم اصلی بیماری‌های خودایمنی است.

درمان مکمل

زنجبیل می‌تواند به عنوان یک درمان مکمل برای افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین زنجبیل یک مکمل طبیعی و در دسترس است که به راحتی می توان مورد استفاده قرار داد.

محققان امیدوارند با انجام مطالعات بالینی بیشتر، تأثیر زنجبیل بر بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید و حتی کووید-19 را بررسی کنند.

نتیجه‌گیری

مطالعه اخیر نشان می‌دهد زنجبیل ممکن است یک درمان طبیعی و موثر برای کاهش التهاب در بیماری‌های خودایمنی باشد. با این حال، قبل از استفاده از زنجبیل به عنوان درمان، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان