ظلم آشکار تأمین اجتماعی به کارگران ساختمانی

خط سلامت:رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بندرگز با انتقاد از عملکرد تأمین اجتماعی، از قطع سیستماتیک بیمه کارگران ساختمانی به بهانه بازرسی خبر داد. وی این اقدام را ظلم به کارگران دانسته و خواستار مداخله نمایندگان مجلس برای رفع این مشکل شد. به گفته محمدی، فرم‌های بازرسی نیز دارای سوالاتی غیرمنطقی است که منجر به قطع بیمه کارگران می‌شود.

ظلم آشکار تأمین اجتماعی به کارگران ساختمانی

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان بندرگز با بیان اینکه طبق برخی از همین بخشنامه‌ها که در واقع غیر قانونی نگاشته شده‌اند، تامین اجتماعی به بهانه بازرسی از کارگران ساختمانی به صورت سیستمی بیمه آنان را قطع می‌کند و تا بازرسی دوباره انجام نشود بیمه مجددا وصل نمی‌شود، افزود: بعضا بیش از دو ماه زمان می‌برد که بازرسی از کارگر انجام بگیرد و کارگر تا زمان انجام بازرسی و ثبت در سیستم سازمان حق واریز و استفاده از درمان در بیمارستان‌های ملکی را ندارد.

به گزارش خط سلامت روح الله محمدی با درخواست از نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس برای اینکه به مشکلات جامعه کارگری اهمیت دهند وجلوی برخی بی‌عدالتی‌ها را بگیرند، گفت: این اقدام تامین اجتماعی ظلم به کارگر تلقی می‌شود.

رئیس سابق کانون کارگران ساختمانی استان گلستان همچنین درباره فرم بازرسی گفت: فرمی که در زمان بازرسی به کارگران ساختمانی داده می‌شود دارای گزینه‌های خارج از منطق بوده و زمانی که کارگر به هر دلیل یکی از این گزینه‌ها را ناخواسته یا خواسته علامت می‌زند، بیمه او قطع می‌شود.

به گفته محمدی؛ انتظار می‌رود که سازمان تامین اجتماعی نظام سهمیه‌بندی بیمه را یکبار برای همیشه از میان بردارد و بازرسی و احراز اشتغال کارگران را به انجمن‌ها بسپارد.

منبع: ایلنا

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان