دستگیری مالک کمپانی بی ام و در ایران به جرم گرانفروشی

خط سلامت: در چهل و نهمین سالگرد بازداشت مالک بی‌ام‌و در ایران، فرصتی است تا به طور دقیق‌تر به بررسی تأثیرات این رویداد تاریخی بر تحولات صنعت خودروی کشور بپردازیم.

دستگیری مالک کمپانی بی ام و در ایران به جرم گرانفروشی

به مناسبت سالگرد دستگیری مالک بی‌ام‌ و در ایران، نگاهی به تحولات صنعت خودروی کشور پس از این رویداد مهم می‌اندازیم.

به گزارش خط سلامت، روزنامه اطلاعات در 26 مردادماه 1354 خبر از دستگیری صاحب بی.ام.و در ایران داد و نوشت: «حکم دستگیری وهاب‌زاده به اتهاماتی از قبیل گران‌فروشی اتومبیل، فروش لوازم یدکی با اسناد معجول، دریافت اجرت سرویس اتومبیل بیش از نرخ مقرر، انتشار اطلاعیه دروغین مبنی بر کاهش قیمت و از بین بردن فاکتورها و اسناد برای فریب ماموران دولت صادر شده است. در ضمن، نماینده ب.ام.و از هر خریدار 30 هزار تومان اضافه می‌گرفت. محمد وهاب‌زاده سرمایه‌دار معروف و واردکننده اتومبیل‌های ب ام و، به‌جرم گران‌فروشی و فریب خریداران و اخلال در امر مبارزه با گران‌فروشی بازداشت شد.»

این روزنامه در ادامه آورده است: «یک مقام آگاه در این باره اظهار داشت: مدیرعامل شرکت واصاتو که واردکننده و عرضه‌کننده انحصاری اتومبیل‌های ب ام و و لوازم یدکی آن است، متهم شده که علاوه بر گران‌فروشی با تهیه اسناد و مدارک و فاکتورهای مجمول لوازم یدکی اتومبیل‌های ب ام و را به بهایی بیش از قیمت واقعی عرضه کرده و نیز برای انجام خدمات و سرویس تعمیرات اتومبیل در تعمیرگاه‌های مختلف شرکت اجرت بیش از نرخ مقرر مطالبه می‌کرده است. اتهام دیگر و هاب‌زاده این است که با انتشار آگهی و اطلاعیه در جراید مبنی بر کاهش و تخفیف قیمت لوازم یدکی و اجرت تعمیر و سروریس اتومبیل قیمت‌ها را کاهش نداده بلکه عملا بر بهای لوازم یدکی افزوده و در نتیجه مصرف‌کنندگان را با اطلاعیه دروغین خویش فریفته است. وهاب‌زاده همچنین با از بین بردن فاکتورها و اسناد مدارک شرکت درصدد فریب ماموران بر آمده است. پرونده سرمایه‌دار مذکور برای رسیدگی به کمیسیون امنیت اجتماعی ارسال شد.»

اصلی 2

 

اصلی 1

منبع: اقتصادنیوز / روزنامه اطلاعات
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان