وقتی فکر می‌کنید چه اتفاقی در مغزتان می‌افتد؟ + فیلم

خط سلامت: دانشمندان الکترودی نازک و منعطف را توسعه داده‌اند که از طریق شکاف کوچکی زیر جمجمه قرار می‌گیرد. با این وسیله، دانشمندان می‌توانند سیگنال‌های پرسروصدای نورون‌ها را جمع‌آوری کنند. تا امروز ۱۷ نفر این الکترودها را در مغز خود گذاشته‌اند.

دانشمندان توانستند با استفاده از این آرایه الکترودی فکرکردن انسان را ضبط کنند. در یک مورد، آن‌ها الکترود را در جمجمه یک انسان تحت عمل جراحی مغز قرار دادند. پزشکان او را در این عمل بیدار نگه داشتند تا مطمئن شوند که هیچ ناحیه حیاتی‌ در مغز آسیب نمی‌بیند. هم‌زمان، الکترودها سیگنال‌های نورون‌های او را جمع‌آوری می‌کردند.

به گزارش خط سلامت این موضوع را می‌توانیم نمایش فیزیکی تفکر درنظر بگیریم. در این ویدیو، الگوی فعالیت الکتریکی ذهن بیمار هنگام بیان اعداد قابل مشاهده است. هر نقطه ولتاژی است که یک الکترود حس کرده. آرایه الکترودها بالای ناحیه‌ای مربوط به گفتار در مغز قرار داشتند. رنگ‌های قرمز و نارنجی ولتاژهای بالاتر و رنگ‌های آبی و بنفش ولتاژهای پایین‌تر را نشان می‌دهند. این ویدیو ۲۰ بار آهسته شده است، زیرا فرایند واقعی بسیار سریع‌تر از آن است که چشم انسان بتواند تشخیص دهد.

منبع: خبر فوری
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان