لحظه شلیک موشک ۹کا۷۲۰ اسکندر مرگبارترین موشک‌ دنیا! + قدرت ماورایی برای پیروزی بر اسرائیل

خط سلامت: موشک ۹کا۷۲۰ اسکندر یک سیستم موشکی بالستیک برد کوتاه متحرک است که توسط فدراسیون روسیه تولید و مستقر شده‌است.

لحظه شلیک موشک ۹کا۷۲۰ اسکندر مرگبارترین موشک‌ دنیا! + قدرت ماورایی برای پیروزی بر اسرائیل

به گزارش خط سلامت به نقل از رکنا موشک 9 کا720 اسکندر خطرناک ترین سیستم موشکی روسیه است.

اسکندر دارای چندین کلاهک متعارف مختلف است، از جمله کلاهک مهمات خوشه ای، کلاهک انفجاری تقویت شده با سوخت منفجره کلاهک تکه‌تکه شدن مواد منفجره، نفوذ کننده زمین برای سنگرشکنی و دستگاه پالس الکترومغناطیسی برای مأموریت‌های ضد رادار. این موشک همچنین می‌تواند کلاهک‌های هسته ای را حمل کند.

موشک 9کا 720 اسکندر

 موشک اسکندر، در کنار سامانه‌های پدافند هوایی مانند اس-۴۰۰ و سامانه‌های ضدکشتی ساحلی کلاس-باستیون، نقشی اساسی در مفهوم نیروهای مسلح روسیه بازی می‌کند، که از آن با عنوان «منطقه بدون دسترسی» یا «Anti-Access/Area Denial» یاد می‌شود. ماهیت این مفهوم این است که نیروهای ناتو نمی‌توانند بدون خطر آسیب غیرقابل قبول در محدوده سیستم‌های «منطقه بدون دسترسی» باقی بمانند یا حرکت کنند.

 کارشناسان استفاده گسترده از سامانه موشکی تاکتیکی اسکندر را از نظر مقیاس آسیب با خسارات ناشی از بمباران هواپیماهای ناتو مقایسه می‌کنند.

موشک 9کا 720 اسکندر

موشک‌های مجموعه‌های اسکندر-ام و اسکندر-کی، اگرچه از یک پرتابگر خودکششی یکسان پرتاب می‌شوند، اما اساساً متفاوت هستند. اسکندر-ام از یک موشک شبه بالستیک با ارتفاع بالا (ارتفاع پرواز ۵۰ کیلومتر)، فوق مانورپذیر (اضافه بار ۲۰ تا ۳۰ g) با فناوری‌های رادارگریز، یک ماژول جنگ الکترونیک با قابلیت تنظیم مجدد و اهداف فریب برای دور زدن و فریب سامانه‌های دفاع موشکی و نابود کردن اشیاء محافظت شده توسط آنها در برد تا ۵۰۰ کیلومتر استفاده می‌کند.

در سال ۱۹۹۶، با رونمایی از موشک بالستیک کوتاه‌برد اسکندر، صنعت موشکی جهان شاهد یک جهش بزرگ بود. این موشک پیشرفته که به سرعت به یکی از تسلیحات استراتژیک روسیه تبدیل شد، با نسخه ارتقا یافته خود، اسکندر-ام، قدرت آتش نیروهای مسلح این کشور را به طور قابل توجهی افزایش داد. قابلیت شلیک همزمان دو موشک و هدایت مجدد آنها در مسیر پرواز، اسکندر را به یک ابزار قدرتمند و چابک در میدان نبرد تبدیل کرده است.

موشک خیبر یک موشک میان برد از نسل سوم موشکها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که توسط حسن تهرانی مقدم به عنوان موشک رقیب اسکندر روسی شناخته می شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان