با این روش‌های ساده، فشار خون خود را کنترل کنید

خط سلامت:فشار خون بالا یکی از بیماری‌های شایع در عصر حاضر است که می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد. خوشبختانه، علاوه بر داروهای شیمیایی، طب سنتی نیز روش‌های موثری برای کنترل و مدیریت فشار خون ارائه می‌دهد. در این مقاله، به بررسی نقش تغذیه سالم، ورزش و گیاهان دارویی در کاهش فشار خون می‌پردازیم.

با این روش‌های ساده، فشار خون خود را کنترل کنید

خسته از نوسانات فشارخون هستید؟ آیا به دنبال راهی طبیعی برای کنترل این بیماری هستید؟ طب سنتی با بهره‌گیری از دانش گذشتگان، راهکارهای ارزشمندی برای مدیریت فشار خون ارائه می‌دهد. با تغییر سبک زندگی و استفاده از گیاهان دارویی، می‌توانید به سلامت قلب و عروق خود کمک کنید.

به گزارش خط سلامت دکتر فاطمه محجوب با بیان اینکه فشار خون، میزان فشاری است که توسط خون در جریان به دیواره رگ ها وارد می شود، خاطر نشان کرد: زمانیکه این میزان فشار از حد نرمال تجاوز کند، پرفشاری خون یا Hypertension ایجاد می شود، در این صورت لازم است که بیمار تحت نظر متخصص، داروهای فشارخون را دریافت کند و درمان های طب ایرانی به عنوان مکمل، در جهت کنترل بهتر فشارخون یا کاهش دوز دارو و یا کنترل عوارض در نظر گرفته شود.

وی، اصلاح سبک زندگی را یکی از عوامل مهم کنترل فشار خون بالا در بدن بیان و تصریح کرد: داشتن فعالیت فیزیکی کافی در کاهش وزن و افزایش متابولیسم و کاهش تجمع مواد زائد در بدن نقش مهمی را ایفا می کند.

عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه براساس مطالعات مختلف، ورزش در کنترل فشارخون و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نقش بسزایی دارد، گفت: مصرف غذاهای چرب، غذاهای غلیظ و فست فودها در افزایش فشار خون نقش بسزایی دارند. همچنین پرهیز از درهم خوری و پرخوری و رعایت اعتدال در خوراکی ها و نوشیدنی های متناسب با مزاج افراد، امر مهمی در پیشگیری از این بیماری محسوب می شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، محجوب خاطر نشان کرد: در افراد مبتلا به فشار خون با مزاج گرم توصیه می شود، مصرف میوه جات و سبزیجات تازه همچون زالزالک، گیلاس، آلبالو، سیب، انار، نارنگی، پرتقال، گریپ فروت و عناب را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، همچنین استفاده از لیموی تازه، تخم گشنیز، سماق و زرشک را در غذاهای افراد مبتلا به فشار خون با مزاج گرم نیز توصیه کرد.

منبع: ایسنا
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان