هشدار: مصرف بیش از حد ویتامین C می‌تواند خطرناک باشد

خط سلامت: بر اساس گفته‌های دکتر متیو سیلویس، معاون بخش بالینی بهداشت خانواده و پزشکی اجتماعی دانشگاه دولتی پنسیلوانیا، شواهد علمی کافی برای اثبات اینکه ویتامین C می‌تواند از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کند یا مدت زمان بیماری را کاهش دهد، وجود ندارد.

هشدار: مصرف بیش از حد ویتامین C می‌تواند خطرناک باشد

وی همچنین هشدار می‌دهد که مصرف بیش از حد ویتامین C می‌تواند عوارضی مانند مشکلات گوارشی را به دنبال داشته باشد. با این حال، دکتر سیلویس تأکید می‌کند که داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل میوه‌ها و سبزیجات باشد، به طور معمول نیاز بدن به ویتامین C را تأمین می‌کند.

به گزارش خط سلامت دکتر «متیو سیلویس»، معاون بخش بالینی بهداشت خانواده و پزشکی اجتماعی دانشگاه دولتی پنسیلوانیا در این رابطه می گوید که هیچ مدرک تجربی وجود ندارد که ویتامین C دارای قدرت پیشگیرانه باشد. اینکه آیا می تواند به بهبودی سریع بیماری ها کمک کند یا خیر هم قطعی نیست.

سیلویس گفت: بحث زیادی در مورد اینکه آیا ویتامین C واقعا مدت زمان ابتلای شما به بیماری را تغییر می دهد یا خیر وجود دارد. اما مانند سایر ویتامین ها، اگر یک رژیم غذایی سالم و متعادل با میوه ها و سبزیجات داشته باشید، نیازهای غذایی خود را روزانه تامین خواهید کرد.

به گزارش یورونیوز، به گفته سیلویس، اگرچه مصرف بیش از حد ویتامین C تقریباً به اندازه مصرف بیش از حد ویتامین A خطرناک نیست، اما می تواند باعث ناراحتی های گوارشی مانند تهوع، اسهال و استفراغ شود.

منبع:ایسنا

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان