هرگز خواص مهم آب انگور برای سلامتی را فراموش نکنید!

خط سلامت: یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان آب انگور است. خاصیت آب انگور در طب سنتی و پزشکی مدرن به اثبات رسیده و از آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و مو و همچنین برای تقویت بدن زنان باردار و کودکان استفاده می شود. مهمترین خاصیت آب انگور برای جسم تنظیم قند خون و انسولین است چرا که انسان را از مصرف قندهای مصنوعی بی نیاز می کند. البته خاصیت آب انگور به این مورد محدود نمی شود و شامل مواردی دیگری نیز می باشد که قصد داریم در این مقاله به آن ها اشاره کنیم.

هرگز خواص مهم آب انگور برای سلامتی را فراموش نکنید!

زمانیکه می گوییم آب انگور باعث تنظیم قند خون و کاهش کلسترول های بد می شود و همچنین زمانی که از خاصیت آب انگور برای افزایش انرژی و کاهش استرس سخن می گوییم قطعا به تاثیرات مثبت آن برای سلامت قلب و کاهش فشار خون نیز پی می بریم. اکسید نیتریک موجود در آب انگور باعث افزایش مقاومت رگ ها در برابر فشار خون می شود. اگر می خواهید قلب خود را در برابر فشار خون بالا و سکته های خفیف تا شدید بیمه کنید از آب انگور استفاده کنید.

به گزارش خط سلامت آب انگور نوشیدنی‌ پرطرفداری است که برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از پیری زودرس مفید است.

 مطالعه‌ای در مجله نوترینت (Nutrients) منتشر شده است، که نشان می‌دهد روزانه مصرف دو وعده انگور یا ۱۰۰ میلی لیتر آب انگور می‌تواند تنوع میکروبیوم روده را افزایش دهد.

انگور و آب انگور سرشار از ویتامین C هستند. ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت و به ما در مبارزه با بیماری کمک می‌کند، البته مصرف میوه انگور بر آبمیوه آن ارجحیت دارد.

وجود آنتی اکسیدان رسوراترول در انگور، سلامت عمومی بدن را افزایش می‌دهد.

رسوراترول، نقشی در سلامت قلب ایفا می‌کند. طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ که در مجله فود کنترل (Food Control) منتشر شد، این آنتی اکسیدان در مراحل اولیه عفونت نوروویروس تداخل و مانع ایجاد می‌کند.

این مطالعه از نورویروس‌های جایگزینی استفاده کرده که بر گربه‌ها و موش‌ها تأثیر می‌گذارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان