پیشگیری از سکته قلبی با نوشیدنی سنتی خوش عطر

خط سلامت: نتایج برخی تحقیقات نشان داده است نوشیدن چای به تقویت سلامت قلب کمک می کند.

پیشگیری از سکته قلبی با نوشیدنی سنتی خوش عطر

نوشیدن چای با پیامدهای مثبتی برای سلامت قلب همراه است. شواهد حاکی از آن است که پلی فنول های موجود در چای با بهبود عملکرد رگ های خونی، جلوگیری از ایجاد لخته و کاهش التهاب به حفظ سلامت قلب کمک می کنند. 

به گزارش خط سلامت پلی فنول ها ترکیبات شیمایی مفیدی هستند که مانند آنتی اکسیدان ها عمل می کنند. در این مطلب خواص نوشیدن انواع مختلف چای، برای سلامت قلب و عروق معرفی می کنیم.

ارتباط نوشیدن چای با سلامت قلب

براساس مطالعات، افرادی که بیش از سه مرتبه در هفته چای می‌نوشند، سلامت قلب و عروق بیشتری دارند.

طبق تحقیقات منتشرشده در مجلات قلب و عروق، اگر سه فنجان (یا بیشتر)، در هفته چای بنوشید، به نحوی سلامت قلب و عروق خود را تضمین کرده‌اید.

طبق گفته کارشناسان پلی فنول‌های موجود در چای‌های ارگانیک مزایای زیادی برای سلامتی دارند؛ از جمله بهبود عملکرد رگ‌های خونی، رقیق‌تر شدن خون و کاهش انقباضات.

همچنین این ترکیبات در افزایش کلسترول خوب مؤثرند و به محافظت از قلب کمک می‌کنند. پلی فنول‌ها التهاب را کاهش می‌دهند و از لختگی و سفتی خون جلوگیری می‌کنند.

از آنجا که پلی فنول‌ها به مدت طولانی در بدن باقی نمی‌مانند، برای دستیابی به فواید آنها لازم است به صورت مداوم چای بنوشید.

چای سیاه یا سبز؟

فواید چای بسته به نوع آن متفاوت است. در حالی که چای سیاه و سبز هر دو حاوی پلی فنول هستند، اما توصیه می‌شود بیشتر چای سبز بنوشید. به این دلیل که اثربخشی پلی فنول‌های چای سیاه در فرآیند تخمیر ممکن است کاهش یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: خبر آنلاین 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان