کمبود این ویتامین ها علت شوره سر است

خط سلامت: شوره سر (Dandruff) در اصل همان سلول‌های مرده‌ای است که بعد از مدتی از روی پوست سر جدا می‌شوند و به صورت پوسته‌های سفید بر روی موها و سطح پوست نمایان می‌شوند. این اختلال معمولا باعث ایجاد التهاب و خارش بر روی پوست سر فرد می‌شود، لکه‌های چربی بر روی موها ایجاد می‌شود و همچنین پوسته‌ها بعد از جدا شدن از پوست سر بر روی لباس و بدن فرد نمایان می‌شوند.

کمبود این ویتامین ها علت شوره سر است

شوره سر ممکن است عارضه زیادی به دنبال نداشته باشد اما ممکن است از لحاظ نظافت، برای فرد مشکل ایجاد می‌کند و ظاهر افراد را به هم می‌ریزد. همچنین در مواردی ممکن است با خارش و التهاب همراه باشد. در مواردی نیز اگر از این عارضه، پیشگیری نشود، ممکن است به مرور زمان باعث ریزش موی سر شود.

به گزارش خط سلامت این شوره‌ها معمولا ضرری ندارند و عارضه‌ای برای شما ایجاد نمی‌کنند. اما ممکن است از نظر نظافت یا زیبایی مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند.

به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال یافتن راه چاره‌ای برای برطرف کردن این پوسته‌های سفید مزاحم هستند. راهی که بتواند برای همیشه آن‌ها را از بین ببرد و مو‌های شما را تمیز و زیبا کند.

ویتامین‌هایی که کمبودشان موجب بروز شوره سر می‌شود

شوره مو و بلند شدن پوست‌های ریز از کف سر، به شکل واضحی نشان می‌دهد که پوست سر رطوبت و ویتامین‌های مورد نیاز خود را نداشته و به این شکل دچار تغییر شده است.

برای درمان شوره سر و جلوگیری از این وضعیت بهتر است ویتامین‌های مورد نیاز بدنتان را شناسایی کنید. ویتامین‌هایی که کمبودشان موجب بروز شوره سر می‌شود سلنیوم، ویتامین ب ۵ و ویتامین آ است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: فرارو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان