نحوه ساخت ماسک سفیدآب با شیر و روغن زیتون

خط سلامت: سفیداب نوعی شوینده فاقد مواد شیمیایی است که استفاده از آن به شفافیت و روشن شدن پوست صورت کمک می کند.

نحوه ساخت ماسک سفیدآب با شیر و روغن زیتون

استفاده از سفیداب یک روش ساده برای لایه برداری پوست است که به روشن شدن پوست ، رفع جوش و آکنه کمک می کند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب ضمن معرفی فواید سفیداب، نحوه ساخت انواع ماسک صورت با این شوینده طبیعی را معرفی می کنیم.

سفیداب چیست؟

سفیداب بهترین لایه بردار طبیعی است که سبب پاکسازی پوست، روشن تر شدن و نرم شدن پوست می شود. سفیدآب به علت نداشتن مواد شیمیایی بهترین لایه بردار طبیعی برای پوست است و همچنین این لایه بردار طبیعی به علت بی ضرر بودن می تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک های لایه بردار باشد و باعث جوانی و زیبایی پوست شود.

سفیدآب یکی از مشهور ترین روش های لایه برداری پوست است که در بسیاری از مواد آرایشی استفاده میشود و باعث بهتر تمیز شدن و لطافت پوست می گردد.

در اصل این صابون، اسکراب لایه بردار و ترکیبی از مواد مختلف با دانه‌های ریز یا گرانول‌هایی است که کمی ساختار آن را زبرتر می‌کند تا بتواند اضافات پوستی را به راحتی از روی پوست جدا کند.

مهم ترین خواص سفیدآب 

سفیداب بهترین لایه بردار طبیعی است که می تواند جایگزین خوبی برای انواع ماسک های لایه بردار باشد. سفیداب با پاک کردن سلول های مرده باعث می شود تا به قول معروف پوست نفس راحت بکشد.

در طول روز میلیون ها سلول بر اثر فعالیت می میرند و باید از روی پوست بدن پاک شوند. بهترین راه این است که هنگام استحمام مقداری سفیداب بر روی پوست مان بمالیم تا سلول های جدید بتوانند رشد کنند و باعث زیبایی پوست شوند.

یکی دیگر از خواص سفیداب این است که این ماده باعث رفع جوش‌ها و لک‌های پوست می‌شود. سفیداب باعث ضدعفونی شدن پوست بدن هم می‌شود.

انواع ماسک سفیداب برای لک صورت 

ماسک گچی سفیدآب 

ماسک گچی از نوعی پودر معدنی که سرشار از املاح و مواد معدنی دریایی و سولفات کلسیم است تشکیل شده که پس از گذاشتن آن بر روی پوست صورت باعث کاهش عمق چروک‌ها، صاف کردن ناهمواری‌های پوست، برگشت دوباره درخشندگی پوست، رفع لکه های پوستی و روشن شدن پوست می شود. و همچنین بدلیل مواد موثره سفیداب بشدت منجر به سفید شدن و درخشندگی پوست صورت شده و لک های ناشی از آفتاب سوختگی و جوش های پوستی را از بین می برد.

ماسک گچی حاوی سفیداب برای پوست چرب 

مقدار مناسبی از ماسک گچی ساشه ای حاوی سفیدآب را با کمی آب یا عرق کاسنی و چند قطره آب لیموی تازه ترکیب کرده و بر پوست تمیز قرار داده و چند دقیقه ماساژ دهید. بهتر است ماساژ صورت از پایین به بالا باشد. پس از 25 دقیقه و خشک شدن کامل ماسک، آن را از پایین به بالا جدا کرده و در صورت نیاز پوست خود را بشویید.

ماسک گچی حاوی سفیداب برای پوست های خشک 

مقدار مناسبی از ماسک گچی ساشه ای حاوی سفیدآب را با کمی شیر و مقداری عسل و روغن ویتامین ای ترکیب کرده و بر پوست تمیز قرار داده و چند دقیقه ماساژ دهید. بهتر است ماساژ صورت از پایین به بالا باشد. پس از 25 دقیقه و خشک شدن کامل ماسک، آن را از پایین به بالا جدا کرده و در صورت نیاز پوست خود را بشویید و اگر پوستتان خشک است از کرم بوتاکس بعد از آن استفاده کنید.

ماسک لایه بردار سفیدآب و آب لیمو 

مواد لازم 

پودر سفیدآب

کمی آب لیمو تاز

پودر سفیداب را با آبلیمو در ظرفی ریخته و مخلوط کنید تا بافتی یکدست و نرم پیدا کند. روی پوست بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

ماسک روشن کننده سفیداب و شیر 

مواد لازم 

سفیدآب

شیر

روغن زیتون

برای این که بتوانید پوست صورت همیشه روشن و شاداب داشته باشید باید مقداری سفیداب را با مقداری شیر و روغن زیتون مخلوط کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از حدود 15 دقیقه این محلول را از روی پوست تان بشویید و به سرعت شاهد بهتر شدن پوست صورت خود شوید. شیر و زیتون هر دو باعث ترمیم بافت‌های پوست می‌شوند و هنگامی‌که با سفیداب ترکیب شوند به دارویی معجزه‌آسا تبدیل می‌شود.

ماسک ضد جوش سفیدآب و ماست 

مواد لازم 

پودر سفیدآب

ماست

پودر سفیداب و ماست را ترکیب کنید. آنقدر هم بزنید که به صورت خمیر در بیایید.

تنها بر روی پوست و جوش های خود قرار دهید و اصلا ماساژ ندهید. پس از گذشت 20 دقیقه ماسک سفیداب و ماست را با آب ولرم بشورید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: کافه سبز

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان