خوردن بعضی از میوه ها مثل مسواک زدن است

خط سلامت: اگرچه جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست، خوردن سیب یا سایر میوه های فیبردار مانند پرتقال، هویج یا کرفس می تواند به تمیز کردن دندان ها کمک کند و ترشح بزاق را افزایش دهد که می تواند اسیدهای سیتریک و مالیک باقی مانده در دهان را خنثی کند.

خوردن بعضی از میوه ها مثل مسواک زدن است

استفاده از مواد غنی از فیبر، در کنار مراقبت از دندان ، بهترین راهکار در برابر پوسیدگی و بیماری لثه محسوب میشود و ارتباط بین رژیم غذایی با فیبر بالا و سلامت دهان و دندان در بسیاری از مطعالعات تایید شده است. مطالعات نشان میدهد که غذاهای حاوی فیبر، باعث تمیز نگه داشتن دندان و لثه ها شده و همچنین بزاق را به جریان می اندازند.

به گزارش خط سلامت برخی افراد بر این باورند که خوردن سیب مثل مسواک زدن عمل می‌کند. آیا این موضوع درست است؟ برای پاسخ به این سوال ادامه مطلب را بخوانید.

 اعتقاد برخی افراد این است که خوردن سیب مثل مسواک زدن عمل می‌کند.در مورد سیب باید بگوییم در کتاب مک‌دونالد در مورد تغذیه دو تا سه میوه یاد شده است که می‌توانند دندان را تمیزتر کنند سیب، هویج و کرفس ازجمله این میوه‌ها هستند. نه این که کار مسواک را کنند.

 انسان‌های اولیه پوسیدگی خیلی کم داشتند، چون غذاهای آن‌ها بیشتر مواد جویدنی بود. انسان‌های مدرن کم کم شروع کردن غذاها را پختن، نرم کردن، پوره کردن که این کمتر جویدن و استفاده از غذاهای نرم باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند در واقع پوسیدگی بیماری انسان‌های متمدن است.

بنابراین با توجه به وضعیت الان ما، استفاده از مسواک و نخ دندان سرجایش است. این میوه‌هایی که گفته شد، بیشتر دندان را تمیز می‌کنند چون جویدنی هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان