این ویتامین سد محکمی در برابر سرطان است

خط سلامت: برخی مطالعات نشان داده است مصرف مکمل ها و مواد غذایی حاوی ویتامین E، احتمال رشد و تکثیر سلول های سرطانی را کاهش می دهد.

این ویتامین سد محکمی در برابر سرطان است

ویتامین E ، نوعی ویتامین محلول در چربی است. تحقیقات نشان داده است این ماده معدنی منبعی غنی از آنتی اکسیدان است و مصرف آن توانایی بدن برای مقابله با رادیکال های آزاد را کاهش داده و به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب به معرفی نقش مهم ویتامین E در کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، مانند سرطان و مشکلات قلبی می پردازیم.

مصرف ویتامین E و پیشگیری از سرطان

از مهمترین مزایای ویتامین E شامل نقش آن به عنوان ویتامین محلول در چربی است که برای عملکرد مناسب بسیاری از اندام‌ها، فعالیت‌های آنزیمی و فرآیندهای عصبی مورد نیاز است.

ویتامین E از ویتامین‌های محلول در چربی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز شناخته می‌شود و به پیشگیری از بروز استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کند.

مصرف ویتامین E و پیشگیری از بیماری قلبی

آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی یا حتی آلزایمر را کاهش دهند. بنابراین مقادیر مناسب ویتامین E می‌تواند فرد را در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان و آسیب چشمی مرتبط با سن (دژنراسیون ماکولا) محافظت کند.

از مهمترین مزایای ویتامین E شامل نقش آن به عنوان ویتامین محلول در چربی است که برای عملکرد مناسب بسیاری از اندام‌ها، فعالیت‌های آنزیمی و فرآیندهای عصبی مورد نیاز است.

در عین حال مصرف زیاد ویتامین E از طریق مکمل‌ها می‌تواند منجر به خون‌ریزی بیش از حد شود. البته مصرف خوراکی‌های حاوی ویتامین E مانند مواردی که در ذیل آورده شده، سالم و بی خطر است.

مواد غذایی حاوی ویتامین E

مقدار مورد نیاز مصرف ویتامین E به طور روزانه ۱۵ میلی‌گرم است. از مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین E می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:

تخمه آفتابگردان

بادام‌ها

آووکادو

اسفناج

کدو گردویی (از خانواده کدو حلوایی)

کیوی

کلم بروکلی

ماهی قزل آلا

روغن زیتون

میگو. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: عصر ترکیه

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان