پرخوری عصبی را به 5 سبک مدیریت کنید

خط سلامت: پرخوری عصبی یکی از شناخته شده ترین انواع اختلالات خوردن است که طی آن فرد دوره هایی از پرخوری و پاکسازی را به تناوب تجربه می کند.

پرخوری عصبی را به 5 سبک مدیریت کنید

افرادی که از پرخوری عصبی رنج می برند، معمولا برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام ، رژیم های غذایی سخت و غیر استاندارد برای خود در نظر می گیرند.

به گزارش خط سلامت با این حال این افراد معمولا نمی توانند به این رژیم های غذایی سنگین پایبند بمانند؛ به همین دلیل در برخی مواقع رژیم را می شکنند و دست به پرخوری می زنند.

از آنجا که افراد مبتلا به پرخوری عصبی به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند، پس از افراط در غذا خوردن، دچار احساس گناه و عذاب وجدان می شوند و همین باعث می شود آن ها به انجام ورزش های افراطی یا استفراغ خودخواسته بپردازند. هدف از این قبیل رفتارها، سوزاندن کالری دریافتی و جلوگیری از چاقی است.

پرخوری عصبی

به طور معمول، این عارضه هیچ ربطی به گرسنگی جسمی ندارد و همه چیز مربوط به تسکین یا سرکوب احساسات و موقعیت­های ناراحت کننده است.

پرخوری عصبی یا غذا خوردن احساسی(emotional eating) نیز شناخته می­شود و شامل استفاده از غذا به عنوان مکانیسم مقابله برای کمک به داشتن احساس بهتر است. به طور معمول، این عارضه هیچ ربطی به گرسنگی جسمی ندارد و همه چیز مربوط به تسکین یا سرکوب احساسات و موقعیت های ناراحت کننده است.

مقابله با پرخوری عصبی

برای جلوگیری از پرخوری عصبی از راهکار های زیر استفاده کنید:

راه رفتن

هنگامی که عصبی می‌شوید تنفس و راه رفتن در هوای آزاد به شما کمک بسیاری میکند زیرا اکسیژن‌رسانی به بدن بسیار کاهش پیدا میکند و همین امر باعث کند شدن روند تولید ATP در بدن و احساس گرسنگی در شما می‌شود.

آب خوردن

استفاده از یک لیوان آب زمانی که عصبی می‌شوید یا استرس دارید به شما در کم کردن اشت‌ها و همچنین ریلکس شدن کمک زیادی می‌کند.

استفاده از سبزیجات کم‌کالری

سبزیاجات کم کالری مانند هویج و کرفس در کم کردن اشت‌ها کمک می‌کند.

خوردن شیر موز

علاوه برتأمین انرژی اشت‌ها را سرکوب می‌کند و روند عضله‌سازی را بهتر می‌کند و در نتیجه توده چربی در بدن کم می‌شود.

استفاده از چای سبز

علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان باعث کاهش اشتهای کاذب می‌شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: فرارو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان