روانشناسی شخصیت / این ۶ ویژگی نشان میدهد همسرتان آزارگر است

خط سلامت: برخی علایم نشان دهنده این است که یک فرد شریک زندگی مناسبی برای شما نیست. در این مطلب این نشانه ها را معرفی می کنیم.

روانشناسی شخصیت / این ۶ ویژگی نشان میدهد همسرتان آزارگر است

برخی ویژگی ها نشان دهنده این است که یک فرد شریک زندگی  خوبی نمی تواند برای شما باشد.

به گزارش خط سلامت در این مطلب به معرفی برخی از مهم ترین ویژگی های یک شریک زندگی نامناسب می پردازیم. 

ویژگی‌های بارز یک همسر آزارگر

کنترل‌گری شدید

همسر آزارگر تمایل شدیدی به کنترل تمام جنبه‌های زندگی همسر خود دارد. او رفت و آمد، روابط، فعالیت‌ها و حتی پوشش همسرش را نیز تحت نظر و کنترل خود قرار می‌دهد.

حسادت بیمارگونه

ویژگی های همسر آزارگر، حسادت، یکی از بارزترین ویژگی‌های همسر آزارگر است. او دائماً همسر خود را تحت نظر دارد و نسبت به هرگونه رابطه یا رفتاری که حس مالکیت او را خدشه‌دار کند، واکنش‌های تند و خشونت‌آمیز نشان می‌دهد.

تحقیر و توهین

همسر آزارگر، عزت نف همسر خود را هدف قرار می‌دهد. او با توهین، تحقیر و سرزنش دائمی، اعتماد به نفس همسرش را از بین می‌برد و او را در مقابل دیگران کوچک و بی‌ارزش جلوه می‌دهد.

تهدید و ارعاب

همسر آزارگر برای کنترل و تسلیم همسر خود، از تهدید و ارعاب استفاده می‌کند. او با به کار بردن الفاظ تند و خشن، ایجاد رعب و وحشت در خانه، و حتی تهدید به خودآزاری یا آسیب رساندن به همسر و فرزندان، او را مجبور به اطاعت می‌کند.

انزوا

ویژگی های همسر آزارگر، همسر آزارگر سعی می‌کند همسر خود را از خانواده، دوستان و جامعه دور کند. او با ایجاد محدودیت در رفت و آمد، ممانعت از تماس با دیگران و القای حس بی‌اعتمادی نسبت به اطرافیان، همسر خود را در انزوا قرار می‌دهد.

سوء استفاده اقتصادی

ویژگی های همسر آزارگر، همسر آزارگر ممکن است تمام درآمد و دارایی همسر خود را تصاحب کند و او را از هرگونه استقلال مالی محروم کند. او با کنترل کامل مخارج، همسر خود را در شرایط وابستگی شدید اقتصادی قرار می‌دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: چشمک

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان