طرز تهیه 8 غذای خوشمزه با سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و پیاز + فوری و ارزان

خط سلامت: طرز تهیه چند نوع غذای خوشمزه، فقط با سه ماده اولیه سیب زمینی، تخم مرغ و پیاز را در مطلب آموزش می دهیم.

طرز تهیه 8 غذای خوشمزه با سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و پیاز + فوری و ارزان

طرز تهیه چند نوع غذای ساده، مقوی و خوشمزه را در این مطلب آموزش می دهیم. نکته جالب این است که برای آماده سازی غذاهایی که در ادامه معرفی می کنیم، نیازی به گوشت ندارید!

به گزارش خط سلامت برای آشنایی با انواع غذاهایی که می توانید با سه ماده اولیه سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و پیاز با ما همراه باشید.

صبحانه

املت سیب زمینی: سیب زمینی و پیاز را نگینی خرد کنید و در تابه با کمی روغن تفت دهید. سپس تخم مرغ‌ها را به همراه نمک، فلفل و ادویه دلخواه به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ‌ها پخته شوند.

سیب زمینی و تخم مرغ آب پز: سیب زمینی و تخم مرغ را آب پز کنید سپس آن‌ها را با هم ترکیب کنید و از ادویه دلخواه به آن اضافه کنید. شما حتی می‌توانید با اضافه کردن پنیر به این ترکیب از یک صبحانه مقوی و متفاوت لذت ببرید.

پوره سیب زمینی با نیمرو: سیب زمینی را آب پز کنید سپس آن را له کنید. پیاز را نگینی کنید و در روغن تفت دهید و سیب زمینی له شده را با آن ترکیب کند و تفت دهید. می‌توانید از زردچوبه یا هر ادویه دلخواه دیگر و یا حتی سبزیجاتی مانند پیازچه یا گشنیز استفاده کنید. تخم مرغ را نیمرو کنید و در کنار آن سرو کنید.

ناهار و شام:

خوراک سیب زمینی: سیب زمینی‌ها را نگینی خرد کرده و در قابلمه با کمی آب و روغن بپزید. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه با کمی روغن تفت دهید. گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه دلخواه به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. در نهایت سیب زمینی‌های پخته شده، گوجه فرنگی خرد شده و سبزیجات دلخواه را به گوشت و پیاز اضافه کنید و بگذارید تا خوراک جا بیفتد.

کوکو سیب زمینی: سیب زمینی رنده شده، پیاز رنده شده و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. نمک، فلفل و ادویه دلخواه را اضافه کنید و در تابه با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی و پخته شود.

سیب زمینی سرخ کرده: سیب زمینی را به صورت خلالی یا نازک برش دهید و در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند. می‌توانید سیب زمینی سرخ شده را با سس کچاپ، سس مایونز یا هر سس دیگری که دوست دارید میل کنید.

الویه: سیب زمینی را پخته و پوست آن را بکنید. سپس سیب زمینی‌ها را رنده کنید و با پیاز رنده شده، تخم مرغ آب پز رنده شده، خیارشور رنده شده، نخود فرنگی، سس مایونز، نمک و فلفل مخلوط کنید.

سالاد تخم مرغ: تخم مرغ‌ها را آب پز کنید و پوست آن را بکنید. سپس تخم مرغ‌ها را رنده کنید و با پیاز رنده شده، سس مایونز، نمک و فلفل مخلوط کنید.

با اینا چی بپزم؟ سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و پیاز

سمبوسه: خمیر سمبوسه را آماده کنید و یا از خمیر یوفکا استفاده کنید. سیب زمینی را آب پز و له کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و تفت دهید. سیب زمینی له شده، پیاز تفت داده شده، سبزیجات دلخواه، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. مواد را داخل خمیر سمبوسه بریزید و لبه‌های آن را ببندید. سمبوسه‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و پخته شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: راهنماتو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان