کاهش چربی شکم با 7 غذای کم‌ کربوهیدرات

خط سلامت: خوردن مواد غذایی کمئکربوهیدرات به کاهش وزن کمک می کند و احتمال ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش می دهد.

کاهش چربی شکم با 7 غذای کم‌ کربوهیدرات

پیروی از یک  رژیم غذایی کم کربوهیدرات ، نقش مهمی در حفظ و ارتقاء سلامتی ایفا می کند. پژوهش ها نشان داده است خوردن مواد غذایی کم کربوهیدرات احتمال بروز مشکلاتی نظیر: فشار خون بالا و چاقی را کاهش می دهد

به گزارش خط سلامت در این مطلب به معرفی مواد غذایی کم کربوهیدرات می پردازیم. 

فواید رژیم غذایی کم کربوهیدرات

مصرف غذاهای کم‌کربوهیدرات همچون تخم‌مرغ، انواع توت‌ها، فلفل دلمه‌ای، چربی‌های سالم، نارگیل، پروتئین‌های بدون چربی و دانه چیا، متابولیسم را افزایش می‌دهد و موجب بهبود فرایند کاهش وزن می‌شود.

 پیروی از رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات علاوه بر اینکه به بهبود فرایند کاهش وزن کمک می‌کند و متابولیسم را افزایش می‌دهد، بلکه خطر بروز بیماری‌هایی همچون حمله قلبی، فشار خون بالا و دیابت را کاهش می‌دهد.

این نوع رژیم غذایی به از بین بردن کالری اضافی و کنار گذاشتن عادت‌های غذایی ناسالم کمک می‌کند، زیرا مواد غذایی کم‌کربوهیدرات سرشار از پروتئین هستند و به سوزاندن سریع‌تر چربی‌ها و سرکوب اشتها کمک می‌کنند و باعث می‌‌شوند احساس سیری بیشتری داشته باشید.

 غذاهای کم کربوهیدرات

در ادامه به معرفی چند غذای کم‌کربوهیدرات می‌پردازیم که به کاهش چربی شکم کمک می‌کند:

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ کربوهیدرات کمی دارد، اما سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است، زمانی که در وعده صبحانه از تخم‌مرغ استفاده کنید، انرژی مورد نیاز بدن تأمین می‌‌شود و احساس سیری می‌کنید.

توت‌ها

انواع توت‌ها از‬ جمله‬ شاه توت‬ و‬ توت فرنگی سرشار از پلی فنول‌ها هستند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند؛ همچنین، مانع بروز آلرژِی‌ها و بعضی از انواع بیماری‌ها می‌‌شود و به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند؛ توت‌ها حاوی نوعی فلاونوئید هستند که به مبارزه با سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین C است و مقدار کمی کربوهیدرات دارد، همچنین منبع غنی آهن است و از کم‌خونی جلوگیری می‌کند؛ علاوه بر این، فلفل دلمه‌ای پرخوری را تا حد زیادی کنترل می‌کند و موجب بهبود فرایند کاهش وزن می‎‌شود.

چربی‌های سالم

مصرف چربی‌های سالم همچون آجیل، دانه چیا و روغن زیتون متابولیسم را بالا می‌برد و موجب افزایش چربی‌سوزی می‌‌شود، این مواد غذایی باعث ایجاد حس سیری می‌‌شود و به مدیریت وزن کمک می‌کند.

نارگیل

نارگیل حاوی فیبر زیادی است که باعث می‌‌شود وزن بدن کنترل شود، اسیدهای چرب با زنجیره متوسط آن باعث افزایش متابولیسم و کاهش وزن می‌شود.

پروتئین‌های بدون چربی

غذاهایی همچون ماست، لوبیا و عدس نه تنها احساس سیری القا می‌کنند، بلکه بر سطح قند خون بدن نیز تأثیر مثبتی دارند، این منابع پروتئینی به کاهش التهاب، کنترل سطح گلوکز و حفظ کلسترول بهینه خون کمک می‌کند.

دانه چیا

دانه چیا کلسترول و گلوتن ندارد، بلکه سرشار از پروتئین و کلسیم است و از عملکرد متابولیک سالم پشتیبانی می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: ایمنا

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان