4 راز عمر طولانی به سبک تبتی ها

خط سلامت: کیفیت زندگی هر فرد را مجموعه ای از عادت های او رقم می زند. در این مطلب 4 نکته ساده برای بهبود کیفیت زندگی را معرفی می کنیم که از دل ضرب المثل های تبتی برآمده است.

4 راز عمر طولانی به سبک تبتی ها

توجه به برخی نکات ساده، منجر به بهبود کیفیت زندگی می شود. 

به گزارش خط سلامت در این مطلب برخی از راز های مهم را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند کیفیت زندگی خود را ارتقاء دهید.

با 4 راز تبتی بهتر زندگی کنید

 در دنیای امروز ما، زندگی ما اغلب مملو از مسئولیت ها و شلوغی های مداوم است. کارهای روزمره ما تمام وقت ما را می گیرد، که می تواند به روابط ما با دیگران و خودمان آسیب برساند. اغلب، تا زمانی که مشکلاتی که نیاز به راه‌حل فوری دارند، سلامت روانی و جسمی خود را به پس‌زمینه کاهش می‌دهیم.

معمولا تعجب می کنیم که چگونه برخی از مردم علیرغم غوغایی که به نظر می رسد ما را احاطه کرده است، می توانند زندگی طولانی و سالمی داشته باشند. با نگاهی دقیق تر، بسیاری از این افراد اسرار طول عمر خود را از طریق پیام ها، نقل قول ها، ضرب المثل ها و حکمت ها به اشتراک گذاشته اند .

با این حال، این نکات به قدری ساده و آسان به نظر می رسند که باور یا پیروی از آنها برای ما سخت است. ما اغلب وسوسه می شویم که روی درمان های پیچیده یا رژیم های غذایی شدید تمرکز کنیم که به نظر می رسد راه حل های ملموس تری ارائه می دهند.

هنگامی که سادگی را انتخاب می کنیم، اغلب خطر نادیده گرفتن درس های بزرگی را داریم که از تمدن های باستانی به دست آمده و می تواند زندگی ما را بسیار آسان تر کند. تبتی ها در سراسر جهان به دلیل خرد خود در مسائل زندگی شناخته می شوند. به همین دلیل است که امروز یک ضرب المثل تبتی را به اشتراک می گذاریم که چهار راز ارزشمند برای زندگی طولانی تر و بهتر را فاش می کند: در اینجا به توضیح هر یک از این رازها می پردازیم:

 نصف آن را بخورید

این توصیه ما را تشویق می کند که عادت کنیم فقط نیمی از آنچه به آن عادت کرده ایم مصرف کنیم. هدف این است که با کاهش کالری دریافتی به کاهش وزن کمک کنیم.

با این حال، مهم است که بدانیم هر فرد نیازهای بدنی متفاوتی دارد. شما باید از عقل سلیم استفاده کنید. اگر شغل شما نیاز به مصرف بیشتر دارد، باید رژیم غذایی خود را با اولویت بندی غذاهایی که به بهترین وجه نیاز شما را برآورده می کنند، تنظیم کنید.

غذاهای ارگانیک را انتخاب کنید و از غذاهایی که تاثیر مثبتی در رژیم غذایی شما ندارند اجتناب کنید.

دو برابر بیشتر پیاده روی کنید

پیاده روی یکی از بهترین ورزش هایی است که می توانیم انجام دهیم. نه تنها نیازی به تجهیزات گران قیمت یا هزینه های ماهانه ندارد، بلکه برای هر قسمت از بدن ما مفید است و ما را بیشتر با دنیای اطرافمان مرتبط می کند، به خصوص زمانی که در طبیعت انجام شود.

برخی از مزایای پیاده روی شامل کاهش فشار خون، کاهش وزن، بهبود خلق و خو، کاهش خطر بیماری های مزمن و افزایش خلاقیت است.

سه برابر بیشتر بخندید

چیزهای کمی به اندازه یک خنده صمیمانه و واقعی که روح ما را تسکین می دهد، پاداش می دهد. علاوه بر این، وقتی خنده خود را با دیگران تقسیم می کنیم، پیوند خود را با آنها تقویت می کنیم.

از نقطه نظر علمی، خنده استرس را کاهش می دهد، سلامت قلب را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند، اندورفین را آزاد می کند و احساس خوبی را ایجاد می کند.

عشق بی اندازه

عشق قوی ترین احساس وجود است، هدف نهایی ما. همه آموزه‌ها، ادیان و فلسفه‌ها می‌خواهند ما را به سوی زندگی آغشته به عشق هدایت کنند.

وقتی کسی را بدون قید و شرط دوست داریم، قلبمان را به روی یک ارتباط قوی و واقعی باز می کنیم. اما مهمتر از همه، ما باید این عشق را در درون خود پرورش دهیم، زیرا ما فقط می توانیم آنچه را که داریم ارائه دهیم.

دوست داشتن بدون اندازه یعنی دوست داشتن بدون ترس، بدون محدودیت، بدون محدودیت، بلکه دوست داشتن با وجدان و خرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: مکتوب نامه

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان