طرز تهیه کیک کاکائویی پف دار بدون فر

خط سلامت: طرز تهیه کیک کاکائویی بسیار پرطرفدار است. در این مطلب طرز تهیه این کیک خوشمزه را آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک کاکائویی پف دار بدون فر

طرز تهیه کیک کاکائویی ساده، به دو روش بدون فر و با فر در این مطلب معرفی می شود. این کیک خوشمزه و پرطرفدار را درست کنید و از میل کردن آن در کنار سایر اعضای خانواده لذت ببرید.

به گزارش خط سلامت برای آشنایی با طرز تهیه این کیک خوشمزه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک کاکائویی

کیک ساده کاکائویی، دستوری راحت‌‌تر از تصورتان دارد تا جایی که آن را بدون دردسر و فر با پف زیاد برای دورهمی‌هایتان می‌توانید درست کنید. کیک کاکائویی به دلیل عطر و طعم خاصش طرفداران بسیاری دارد و می‌توان از آن برای پایه کیک تولد استفاده کرد.

این کیک فوق‌العاده را با خامه و گاناش به قشنگی هرچه تمام‌تر می‌توانید تزئین کنید.

مواد لازم

آرد همه‌منظوره یک و سه‌چهارم فنجان

پودر کاکائو شیرین‌نشده سه‌چهارم فنجان

بیکینگ‌پودر یک و یک‌دوم قاشق چای‌خوری

جوش شیرین یک و یک‌دوم قاشق چای‌خوری

نمک یک قاشق چای‌خوری

تخم‌مرغ بزرگ دو عدد

شیر یک فنجان

روغن نباتی یک‌دوم فنجان

وانیل دو قاشق چای‌خوری

آب‌جوش یک فنجان

طرز تهیه با فر

فر و مواد را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک ساده کاکائویی با پف زیاد نیاز است مانند طرز تهیه کیک ساده تمامی مواد را از قبل آماده و در دمای محیط قرار دهید. قرار دادن مواد لازم به ویژه تخم‌مرغ ۳۰ دقیقه قبل از پیش بردن مراحل پخت، به پف زیاد کیک کاکائویی کمک خواهد کرد.
حال فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد روشن کرده تا گرم شود. دو قالب ۲۳ سانتی‌متری گرد را با روغن کمی چرب کرده سپس داخل آن را آردپاشی کنید. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب کنید تا در آن شکر، پودر کاکائو، بیکینگ‌پودر، جوش شیرین و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید.

تخم‌مرغ و دیگر مواد را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه کیک ساده کاکائویی با پف زیاد به سراغ تخم‌مرغ‌ها بروید. آن‌ها را شکسته و به همراه شیر، روغن و وانیل داخل کاسه بریزید. مخلوط را با سرعت متوط هم‌زن برقی برای ۲ دقیقه هم بزنید.

در صورت نبود هم‌زن برقی، از هم‌زن دستی یا چنگال هم می‌توانید استفاده کنید. در نهایت آب جوش را اضافه کرده و مجدد هم بزنید تا مایه کیک کاکائویی‌تان برای ریختن در قالب آماده شود. در صورت نبود شیر می‌توانید طرز تهیه کیک خیس بدون شیر را درست کنید.

مایه کیک را داخل قالب ها بریزید

در سومین مرحله از طرز تهیه کیک ساده کاکائویی با پف زیاد ، مایه کیک را به صورت مساوی داخل قالب‌ها بریزید. قالب‌های کیک را برای ۳۰ تا ۳۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه داخل فر بگذارید تا کامل بپزد. اجازه دهید کیک‌های پخته‌شده برای ۱۰دقیقه در همان قالب بمانند تا خنک شوند.
سپس به توری خنک‌کننده منتقل‌شان کنید تا زیرو‌روی کیک‌ها کامل خنک شود. در نهایت کیک ساده کاکائویی خود را با چاقوی تیز برش بدهید و آن‌ها را لایه‌به‌لایه با سس شکلاتی یا خامه شکلاتی، ترافل‌های رنگی و پودرقند تزئین کنید. شما حتی می‌توانید هر کدام را جدا‌جدا تزئین کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده کاکائویی بدون فر

شکر۲۰۰ گرم

آرد۴۰۰ گرم

شیر۲۰۰ گرم

روغن۱۰۰ گرم

تخم‌مرغدو عدد

بیکینگ‌پودردو قاشق چای‌خوری

وانیل دو قاشق چای‌خوری

پودر کاکائوبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک ساده کاکائویی بدون فر

مواد را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک ساده کاکائویی بدون فر باید مانند دیگر دستورهای تهیه کیک، یک کاسه بزرگ برای مخلوط کردن مواد انتخاب کنید. شکر، آرد، بیکینگ‌پودر، وانیل و پودر کاکائو را داخل کاسه ریخته و با هم‌زن دستی آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید. اگر می‌خواهید رنگ کیک‌تان کمی سیاه تر باشد می‌توانید مقدار کاکائو را بیشتر کنید.

روغن مایع و تخم‌مرغ را به مواد اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه کیک ساده کاکائویی به سراغ روغن‌مایع و تخم‌مرغ بروید و آن‌ها را به مواد اضافه کنید. مواد را تا جایی هم بزنید که مایه کیک‌تان نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. در صورت آبکی بودن مایه کیک ساده کاکائویی‌تان باید کمی آرد به آن اضافه کنید تا به غلظت لازم برسد اما اگر مایه کیک خیلی سفت بود آن را با ریختن کمی شیر، آن را شل کنید. حال که کیک کاکائویی‌تان به غلظت لازم رسید، پنج دقیقه به آن استراحت دهید تا حباب‌های کوچکی روی مایه کیک ظاهر شود.

قالب و قابلمه را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه کیک ساده کاکائویی نوبت به پخت کیک می‌رسد. قالب گرد کیک خود را کمی با روغن چرب کنید یا کاغذ روغنی داخل آن بیاندازید. مایه کیک‌تان را داخل آن بریزید. یک قابلمه مناسب و بزرگ‌تر از قالب‌تان انتخاب کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید تا داخل و بیرون آن خوب گرم شود.

سپس سه تا چهار عدد پایه فلزی داخل قابلمه گذاشته و قالب را روی آن بگذارید. در نهایت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه فرصت دهید تا کیک کامل بپزد. کیک را بیرون آورده و روی توری خنک‌کننده بگذارید تا از حرارت بیفتد. حال با خواندن طرز تهیه سس شکلاتی آن را به زیبایی تزئین کنید. اگر با طعم کاکائو یا عطر آن مشکل دارید حتما طرز تهیه کیک اسفنجی ساده را امتحان کنید.

نکات تکمیلی پخت کیک ساده کاکائوی با پف زیاد

کیک اسفنجی، کیک ساده یا کیک کاکائویی را معمولا در کمترین زمان و با کمترین می‌توان برای دورهمی‌ها درست کرد اما اگر می‌خواهید آن را مانند یک قناد حرفه‌ای سرو کنید، نکات گفته‌شده در ادامه را حتما بخوانید.

تزئین کیک ساده کاکائویی

برای تزئین کیک‌تان راه‌های مختلفی را می‌توانید استفاده کنید. از مهم‌ترین روش‌ها می‌توان به استفاده از خامه شکلاتی، لعاب، گاناش و پودر قند است. اگر هنوز به دنبال راه‌های مختلفی برای تزئین کیک‌تان می‌گردید، می‌توانید مطلب تزئین کیک شکلاتی را بخوانید.

استفاده از پودر کاکائو در تهیه کیک ساده کاکائویی

پایه این کیک ساده، کاکائو است که باید پودر کاکائو شیرین نشده را در تهیه این دستور انتخاب کنید تا فرایند پخت برایتان راحت‌تر پیش برود و کیک‌تان خیلی شیرین نشود. اگر به دنبال کیکی تیره‌تر هستید می‌توانید میزان استفاده از آن را زیاد کنید.

دلیل پوسته پوسته شدن کیک ساده کاکائویی

دلیل پوسته‌‌‌پوسته شدن روی کیک، ریختن بیش از حد مایه خمیر در قالب کیک‌تان است. نبود قالب مناسب برای پخت، کیک را تحت فشار قرار می‌دهد در نتیجه روی آن پوسته‌پوسته می‌شود. در نهایت به زمان پخت هم دقت داشته باشید که بیشتر از زمان گفته‌شده نشود که روی ظاهر کیک خیس‌تان تاثیر می گذارد. با توجه به علاقه‌تان به شکلات و کاکائو حتما کیک شکلاتی اسفنجی را هم برای روزهای تعطیل‌تان امتحان کنید.

طرز تهیه فراستینگ کیک کاکائویی

کیک ساده کاکائویی را می‌توان با فراستینگ شکلاتی، سس شکلاتی یا خامه تزئین کرده و به آن جلوه دیگری بخشید. در دستور تهیه فراستینگ، نصف فنجان چیپس شکلاتی داخل کاسه بریزید و آن را برای ۲ دقیقه داخل مایکروویو بگذارید. با ۲ قاشق خامه مخلوط کنید. فراستینگ شکلاتی‌تان آماده است آن را روی کیک پخش کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: کاله

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان