محبت و مهربانی به کاهش علایم افسردگی و اضطراب کمک می کند

خط سلامت: علایم افسردگی و اضطراب را می توان به واسطه انجام برخی کارهای ساده کاهش داد.

محبت و مهربانی به کاهش علایم افسردگی و اضطراب کمک می کند

انجام اعمال محبت آمیز ، به واسطه ایجاد احساسات مثبت در افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب، کاهش قابل توجه علایم افسردگی و اضطراب را به دنبال دارد.

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید نشان می دهد انجام اعمال نوع دوستانه به کاهش علایم افسردگی و اضطراب کمک می کند.

مهربانی و کاهش افسردگی و اضطراب

دیوید کرگ، از دانشگاه ایالتی اوهایو، می گوید: مهربانی و احترام گذاشتن به دیگران، برقراری روابط اجتماعی را تسهیل می کند. ارتباط اجتماعی یکی از اجزای زندگی است که به شدت با رفاه روانی و کاهش علایم افسردگی و اضطراب مرتبط است. انجام اعمال محبت آمیز یکی از بهترین راه ها برای ارتقای ارتباطات بین فردی است.

چرا اعمال محبت آمیز افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد؟

در یک مطالعه شامل 122 نفر در مرکز اوهایو که از علائم متوسط ​​تا شدید افسردگی، و اضطراب، رنج می بردند؛ مشخص شد انجام اعمال محبت آمیز، پس از 10 هفته، افزایش رضایت از زندگی و کاهش علائم افسردگی و اضطراب را به دنبال دارد.

انجام اعمال نوع دوستانه و محبت آمیز، منجر می شود فرد به نیازهای دیگران تمرکز کند و کمتر از قبل کاستی و ناکامی های زندگی خود را مدنظر قرار دهد. چنین مکانیسم عملی باعث می شود افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.

اعمال محبت آمیز و تجربه احساس بهتر

انجام اعمال محبت آمیز توسط فردی که از افسردگی و سطح بالای اضطراب رنج می برد، نیازمند مراجعه به روانشناس بالینی و اصلاح خطاهای فکری است؛ چراکه افراد مبتلا به افسردگی انرژی لازم برای انجام کارهای داوطلبانه ( مانند کمک کردن به دیگران) را ندارند.

یک مطالعه نشان داده است انجام اعمال محبت آمیز، به واسطه ایجاد احساسات مثبت در افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب، کاهش قابل توجه علایم افسردگی و اضطراب را به دنبال داردبرای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان