لیمو ترش را با این مواد غذایی نخورید!

خط سلامت: لیمو ترش یا آبلیمو مزایای فراوانی برای سلامتی دارند. از آنجاکه لیمو ترش دارای خواص آنتی اکسیدانی است، خوردن آن به مقابله موثر بدن با رادیکال های آزاد کمک می کند.

 لیمو ترش را با این مواد غذایی نخورید!

لیمو ترش و آبلیمو به تقویت عملکرد دستگاه های مختلف بدن، از جمله دستگاه گوارش و دستگاه ایمنی کمک می کنند.

به گزارش خط سلامت مشخص شده است خوردن برخی مواد غذایی همراه با لیمو ترش یا آبلیمو مضر است. در این مطلب، به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم. 

آنچه از فواید لیمو نمی‌دانید

لیمو، یک میوه خوشمزه و با خواص طبی فراوان است، از جمله تقویت سیستم ایمنی و کمک به جذب کلسیم بدن. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که مواد آنتی‌اکسیدانی در آن می‌تواند از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. آب لیمو همچنین به عنوان یک نوشیدنی پرفواید توصیه می‌شود، زیرا به مواردی از جمله کاهش وزن، تقویت دستگاه ایمنی، و تنظیم دستگاه گوارش کمک می‌کند. اما توجه به نکاتی مانند مصرف نادرست آن ضروری است، زیرا این میوه ترش همچنین حاوی انرژی است.

لیمو ترش با داشتن خواص ضد عفونی‌کننده‌اش می‌تواند آب مشکوک را استریل کند و میکروب‌های موجود در آب را از بین ببرد. این میوه دارای فیبر بسیار بالایی است که در تأمین سلامت فرد بسیار موثر است. همچنین در کاهش چربی، کنترل فشار خون، و باز کردن عروق بدن نقش مهمی دارد. طعم ترش لیمو به دلیل وجود ماده‌ی اسید سیتریک، که به هضم غذا کمک می‌کند، است. این میوه منبع غنی ویتامین C محسوب می‌شود و به طراوت، شادابی، جوانی، و نیروی حیات بدن کمک می‌کند.

لیمو ترش یک ماده تقویت‌کننده زیبایی است و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی، و نیروی حیات می‌شود. اسید سیتریک موجود در لیمو به هضم غذا کمک می‌کند و به دلیل وجود فیبر، می‌تواند در کاهش چربی و کنترل فشار خون موثر باشد. همچنین ویتامین C موجود در لیمو، از جمله موادی است که برای سلامتی پوست و حفظ جوانی بسیار مهم است.

چرا نباید لیمو را با چای بنوشید؟

توصیه می‌شود آب لیمو را با آب سرد مخلوط کرده و میل کنید، زیرا گرما باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی موجود در آب لیمو می‌شود و می‌تواند قدرت مخرب آن را بر روی دندان‌ها افزایش دهد. آب لیموی طبیعی را با آب سرد مخلوط کنید و از ریختن آن در چای داغ و دیگر نوشیدنی‌های داغ خودداری کنید. این کار باعث می‌شود مواد اسیدی لیمو روی دندان‌ها تأثیر کمتری داشته باشند و از آسیب دیدن ایجاد شده توسط اسیدهای لیمو جلوگیری شود.

ناسازگاری لیمو با مواد غذایی دیگر

لیمو با برخی از غلات و حبوباتی از قبیل گندم، برنج، لوبیا، نخود، عدس، باقلا، لپه، و ارزن سازگاری ندارد. همچنین نباید لیمو را با میوه‌هایی مانند سیب درختی، موز، انجیر، و خرما مصرف کرد. این امر ممکن است منجر به عوارض هضمی مانند سوپزی، نفخ شکمی، و اختلالات گوارشی شود.

اما لیمو با موادی مانند روغن‌های مایع نباتی و میوه‌های روغن‌دار مانند گردو، بادام، فندق، و نارگیل سازگاری دارد. همچنین می‌توانید لیمو را با سبزیجاتی مانند هویج، سالاد کاهو، تره فرنگی، و سبزیجات دیگر همراه کنید.

نکات بسیار مهم درباره لیمو و آبلیمو

آب لیمو با گوجه فرنگی سازگار نیست و همچنین ترکیب سه نوع ترشی با یکدیگر توصیه نمی‌شود. همچنین آب لیموی کهنه ممکن است مضر باشد زیرا ممکن است به اسیدهای مضر تبدیل شود. اگر آب لیمو را در یخچال نگهداری کنید، پس از ۲۴ ساعت ۵۰٪ از ویتامین‌های آن از بین خواهد رفت. همچنین باید توجه داشت که آب لیمو در هوای معمولی فاقد خاصیت است.

استفاده از آب لیمو ترش در نوشیدنی‌های داغ ممکن است باعث اسیدی شدن مواد غذایی شود، بنابراین این مسئله را باید در نظر داشت. همچنین باید مصرف لیمو را بلافاصله پس از قاچ کردن آن انجام داد، زیرا ویتامین‌های آن پس از مدت زمانی از بین می‌روند. بهترین روش نگه‌داری آب لیمو، نگهداری آن در دمای محیطی و بلافاصله مصرف کردن آن است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: فرطب

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان