سن پیری هم تغییر کرد + از چه سنی پیر محسوب می شوید؟

خط سلامت: چه سنی پیر محسوب می شود؟ تعریف استانداردی برای واژه سالمند وجود ندارد. هر فردی که 65 سال یا بیشتر داشته باشد، سالخورده است.

سن پیری هم تغییر کرد + از چه سنی پیر محسوب می شوید؟

افراد در اواسط دهه۶۰سالگی معتقدند پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شود.  افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.

به گزارش خط سلامت تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی وسکته راافزایش دهد.

 از بین بردن بی‌نظمی‌ها، وضعیت سلامت روان را بهبود می‌بخشد. شاید مشکل درهم و برهم بودن وسایل زندگی شما در مقایسه بامشکلاتی همچون تغییرات آب وهوایی، کوویدـــ۱۹ یا تشدید خشونت‌های جهانی ناچیز به نظر برسد اما کارشناسان تاکید دارند نباید از تأثیرات منفی به‌هم ریختگی درفضای زندگی غافل بود و اصلاح این رفتار یک تخلیه صد درصدی برای سلامت روان محسوب می‌شود.

عواقب بی‌نظمی برسلامت روان، بسیار زیاد و قابل توجه است.از جمله این‌که حافظه را مختل می‌کند و منجر به تثبیت عادات غذایی نادرست می‌شود. فراموش نکنید رفع بی‌نظمی‌ها بیش از آنچه تصور کنید بر سلامت روان شما تأثیرات مثبت و قدرتمندی دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان