توت فرنگی آلوده ترین میوه دنیا شناخته شد

خط سلامت: اگر توت فرنگی که خریداری کرده‌اید گلخانه‌ای باشد، قطعاً تا رسیدن میوه در معرض انواع سم و آفت‌کش‌ها قرار گرفته است. بنابراین غوطه‌ور کردن توت فرنگی در ترکیب آب و سرکه می‌تواند در از بین بردن این سموم بسیار مفید باشد.

توت فرنگی آلوده ترین میوه دنیا شناخته شد

توت فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین و البته حساس‌ترین میوه‌ ها است که معمولا در تمام طول سال در میوه فروشی‌ها یافت می‌شود.

به گزارش خط سلامت این میوه بافت فوق العاده حساسی دارد و از همین رو خیلی زود کیفیت خود را از دست می‌دهد و فاسد می‌شود.

توت فرنگی

آلوده ترین میوه و سبزیجات جهان؛ توت فرنگی رتبه اول را دارد.

میوه ها و سبزیجات اجزای کلیدی یک رژیم غذایی سالم هستند، پس باید از سلامت این گروه از مواد غذایی مطمئن شد، یعنی میوه و سبزیجاتی که تهیه می کنیم بایستی عاری از هر نوع آلودگی و آفت کش ها باشد.طبق گزارشات EWG، امسال 75 درصد از کل محصولات تازه نمونه برداری شده دارای بقایای آفت کش های بالقوه مضر هستند که این میزان در برخی از محصولات بیشتر است.

به گفته مرکز جهانی کنترل و پیشگیری از بیماری، برخی آفت کش ها در مطالعات انسانی با مشکلاتی از جمله سقط جنین، نقایص مادرزادی، و ناتوانی های یادگیری یا رشد در کودکان مرتبط هستند، بنابراین توجه به این مسئله، اهمیت ویژه ای دارد.

در میان میوه و سبزیجاتی که مدام مورد استفاده قرار میگیرند، برخی میزان بیشتری از آفت کش ها را به خود جذب کرده و خطرناک ترند که توت فرنگی در میان آنها، رتبه اول را بخود اختصاص داده است. توت فرنگی و اسفناج دو جایگاه اول فهرست امسال را به خود اختصاص دادند و به ترتیب در رتبه های 1 و 2 قرار گرفتند. و انگور از رتبه 8 لیست در سال 2023 به رتبه 4 در سال 2024 رسیده است.

در این بخش ، با لیست 12 میوه و سبزی دارای بیشترین میزان آفت کش در سال جاری آشنا می شوید که به شرح زیر است:

توت فرنگی

اسفناج

کلم

انگور

هلو

گلابی

شلیل

سیب

فلفل دلمه ای و تند

گیلاس

بلوبری

لوبیا سبز

راه حل چیست؟ چطور میتوان این محصولات را سالم تر مصرف کرد؟

بهترین راه حل، شستشوی صحیح این دسته از مواد غذایی است که با رعایت نکات زیر، تا حد قابل توجهی میتوانید از پاسکازی آنها از آلودگی مطمئن شوید.

محصول را چند دقیقه ای داخل آب سرد و نمک حل شده در سینک نگه دارید.

با استفاده از یک حوله کاغذی تمیز، تمام کثیفی ها و… را از محصولات پاک کنید. برخی از افراد برای انجام این مرحله از یک برس تمیز که مخصوص تمیز کردن میوه و سبزیجات است استفاده می کنند.

شستن توت فرنگی با آب و سرکه

اگر توت فرنگی که خریداری کرده‌اید گلخانه‌ای باشد، قطعاً تا رسیدن میوه در معرض انواع سم و آفت‌کش‌ها قرار گرفته است. بنابراین غوطه‌ور کردن توت فرنگی در ترکیب آب و سرکه می‌تواند در از بین بردن این سموم بسیار مفید باشد.

برای این کار باید یک کاسه سرکه را درون سینک بریزید. سپس به اندازه ۴ کاسه آب به آن اضافه کنید. توت فرنگی‌ها را برای ۲۰ دقیقه در ترکیب آب و سرکه قرار دهید. در نهایت توت‌ها را با آب سرد بشوید.

شستن توت فرنگی با جوش شیرین

یکی دیگر از بهترین روش‌های تمیز کردن و شستن توت فرنگی استفاده از جوش شیرین است. برای این کار باید ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۴ لیوان آب ترکیب کنید. سپس توت فرنگی‌ها را برای ۵ دقیقه داخل این محلول بگذارید. بعد از این مدت باید همه توت فرنگی‌ها را به خوبی با آب سرد آبکشی کنید.

طرز شستن توت فرنگی با نمک

«نمک» یکی از بهترین و مؤثرترین ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی است. بسیاری افراد معتقد هستند که بهترین روش شستن و تمیز کردن توت فرنگی استفاده از نمک است. برای این کار باید ۱ قاشق چای‌خوری نمک را در هر لیوان آب ترکیب کنید و به اندازه توت فرنگی‌ها از این محلول آماده کنید.

سپس توت فرنگی‌ها را برای مدت ۳۰ دقیقه در آب قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید و خشک کنید. توجه داشته باشید که توت فرنگی‌ها باید کاملاً در آب نمک غوطه‌ور باشند تا تمیز و ضدعفونی شوند. در برخی دستورالعمل‌ها ذکر شده که توت فرنگی‌ها را تنها برای ۵ دقیقه در آب نمک قرار دهید تا شور نشوند. اما برای ضدعفونی توت فرنگی‌های پیشنهاد می‌شود آن‌ها را تا زمانی که طعم بدی پیدا نکنند در آب نمک بگذارید.

آب نمک می‌تواند میکروب توت فرنگی و کرم‌های ریز موجود در آن را تمیز کند.

توت فرنگی یکی از خوشمزه‌ترین و البته حساس‌ترین میوه‌ها است که معمولا در تمام طول سال در میوه فروشی‌ها یافت می‌شود. این میوه بافت فوق العاده حساسی دارد و از همین رو خیلی زود کیفیت خود را از دست می‌دهد و فاسد می‌شود.

برای نگهداری توت فرنگی ۲ روش وجود دارد. می‌توانید توت فرنگی‌ها را بشویید و بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید تا چند ماه از توت فرنگی منجمد شده استفاده کنید. یا توت‌ها را برای چند روز در یخچال نگهداری کنید.

اما رعایت کردن نکات ساده به شما کمک می‌کند تا ماندگاری این میوه خوش طعم را افزایش دهید و از بدمزه شدن و خراب شدن آن جلوگیری کنید. در ادامه به نکاتی مهم در مورد روش نگهداری توت فرنگی برای طولانی مدت اشاره شده است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: مکتوب نامه 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان