بهترین زمان مسواک زدن چه تایمی است؟

خط سلامت : مهم ترین چیز این است که دندان های خود را در آخر شب مسواک بزنید تا بقایای غذا از بین برود که از تجمع مضر پلاک در طول شب جلوگیری می کند.

بهترین زمان مسواک زدن چه تایمی است؟

قبل از صبحانه مسواک بزنید، نه بعد از آن برای جلوگیری از فرسایش دندان. هر بار حداقل 2 دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید.

به گزارش خط سلامت وقتی صبحانه می‌خوریم، دهان مان اسیدی می‌شود. اگر دندان‌ها را پس از صبحانه مسواک بزنیم، در واقع دندان‌ها را بیشتر به این اسید آغشته می‌کنیم و این باعث از بین رفتن مینای دندان‌ها می‌شود. ضمنا مسواک زدن پیش از صبحانه از دندان‌ها در برابر غذایی که می‌خواهیم بخوریم محافظت می‌کند.

شاید این خبر آن دسته از افرادی را که گمان می‌کردند مسواک زدن پس از صبحانه بهتر است زیرا دندان‌ها را از شر بقایای غذایی که خورده بودیم خلاص می‌کند، غافلگیر کرده باشد. اگر می‌خواهید پس از غذا خوردن مسواک بزنید، بهتر است دست‌کم یک ساعت صبر کنید تا بزاق فرصت داشته باشد اسیدهایی را که غذا در دهان ایجاد کرده است، خنثی کند.

در تارنمای سازمان ملی خدمات بهداشتی در مورد مسواک زدن پیش یا پس از صبحانه رهنمود خاصی داده نشده است. در این تارنما توصیه شده است برای حفظ بهداشت دهان و دندان همواره دو بار در روز، هر بار حدود دو دقیقه، دندان‌ها را با خمیردندان فلورایددار مسواک بزنیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: خبر آنلاین 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان