۱۲ بازی جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی

خط سلامت: بازی ها از ابزارهایی هستند که موجب تقویت مغز و حافظه هستند و این روزها کمتر کسی است که در گوشی موبایل خود باز ی نداشته باشد.

۱۲ بازی جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی

بازی ها بر اساس موقعیت و جنسیت و بر حسب شرایطی که افراد دارند مورد توجه قرار می گیرند.

به گزارش خط سلامت برخی از بازی ها جنبه یادگیری مهارت دیگری را هم دارند که در اینجا به آن اشاره می شود. تحقیقات زیادی نشان داده است چه در کودکان و چه در بزرگسالان یادگیری با بازی کردن تأثیر بیشتری دارد.

امروزه با پیشرفت علم و فناوری و راه‌های بسیار زیاد کسب اطلاعات و پیشرفت ابزارها و فنون یادگیری، بسیاری از افراد به یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز روی آورده‌اند.

در ادامه می‌خواهیم بازی‌های موبایل را معرفی کنیم که با آن‌ها می‌توانید زبان انگایسی را تقویت کنید، میتوانید نام هر کدام از بازی ها را در گوگل پلی سرچ کرده و مستقیما نصب کنید.

Crosswords

اگر عاشق جدول حل کردن هستید، با این برنامه می‌توانید همیشه و هر کجا به انگلیسی جدول حل کنید.

این بازی هوش و دانش عمومی و همچنین دانش زبان انگلیسی شما را به چالش می‌کشد. با پر کردن خانه‌های خالی کلمات را کشف می‌کنید و به دایره لغاتتان اضافه می‌کنید.

در هر سطح با حل کردن هر معما وارد یک معما چالش برانگیزتر می‌شوید. این اپلیکیشن ترکیبی از سرگرمی و یادگیری است و هر لحظه شما را به یک فرصت برای یادگیری کلمات جدید تبدیل می‌کند.

Memrise

این اپلیکیشن مسیری هیجان‌انگیز و نوآورانه برای یادگیری یک زبان جدید است.

برنامه Memrise با روش‌های جدید و با بازی به شما کمک می‌کند تا لغات و عبارات را بخاطر بسپارید و مهارت‌های اسپیکینگ و رایتینگ خود را بهبود بخشید.

بازی‌های Memrise بیشتر بر تکنیک‌های حافظه و تمرینات تعاملی و سرگرم‌کننده تمرکز دارد. هر درس مثل یک ماجراجویی در دنیای زبان و فرهنگ است. با استفاده از تصاویر رنگارنگ و شاد یادگیری زبان دیگر خسته‌کننده نیست!

Words with Friends

این اپلیکیشن یک بازی کلمات معمولی نیست! چرا که می‌توانید دوستان یا اعضای خانوادتان را به بازی اضافه کنید و گروهی رقابت کنید.

این بازی مهارت‌های زبانی شما را تقویت می‌کند و هم فرصت ارتباط برقرار کردن با دیگران و سرگرمی است. این بازی امکاناتی جذابی مثل چت آنلاین، نشان دادن آمار بازی و دستاورد‌های هر بازیکن دارد.

با گذراندن هر مرحله امتیاز کسب می‌کنید و در جدول رقابت میان دوستان صعود می‌کنید.

Taboo

در این بازی هیجان‌انگیز باید کلمات مخفی را حدس بزنید بدون اینکه از کلمات ممنوعه استفاده کنید! در این بازی هم باید خلاقیت داشته باشید و هم با دقت و سریع باشید.

در عین حال باید با هم تیمی‌هایتان به خوبی تعامل کنید تا با همکاری تیم رقیب را شکست دهید. این برنامه با موضوعات جالب و طراحی زیبا و کاربر پسند تجربه منحصر بفردی از بازی کلمات است.

Hangman

Hangman یک بازی کلاسیک حدس زدن کلمات است که با هیجان مهارت‌های زبان انگلیسی شما را به چالش می‌کشد.

نحوه بازی اینطور است که باید یک کلمه را حدس بزنید و با هر حرف اشتباه که بگویید شکلک آویزان کامل می‌شود و با هر حرف صحیح نجات پیدا می‌کند.

این بازی فرصت خیلی خوبی برای تقویت ذهن و مرور کلمات انگلیسی است که می‌دانید. همچنین خودتان را با به یاد آوردن املا کلمات هم به چالش می‌کشید.

۶ Pics 1 Word

بازی ۴ تصویر و یک کلمه یک بازی فکری سرگرم‌کننده است که در آن با دیدن چهار تصویر مرتبط باید یک کلمه مشترک را حدس بزنید.

این بازی معمایی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان علاقه‌مند مناسب است. در این بازی با پشت سر گذاشتن هر سطح چالش‌ها پیچیده‌تر می‌شوند و هر لحظه را به یک ماجراجویی ذهنی تبدیل می‌کند.

از آنجایی که هر کلمه را با تصاویر مرتبط به آن یاد می‌گیرید بهتر در خاطرتان می‌ماند و به آسانی آن را به یاد می‌آورید.

Jonny Grammar word challenge

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در همین لحظه سرگرم این اپلیکیشن هستند و کلمات جدید کشف می‌کنند.

در این بازه سه دسته‌بندی لغات، دستور زبان و اصطلاحات وجود دارد که باید با سرعت عمل و دانش زبان انگلیسی به جنگ سؤالات هر قسمت بروید.

در اینجا با ترکیبی از یادگیری و سرگرمی در محیطی صمیمی و دوستانه به رقابت می‌پردازید، اگر علاقه‌مند به یادگیری اصطلاحات جدید و جالب انگلیسی هستید حتما به دیجی زبان سر بزنید.

Pictoword

اگر خلاق و با دقت هستید حتماً در این بازی موفق خواهید بود! در این بازی باید سعی کنید تصاویر را با هم ترکیب کنید کلمه مرتبط را بسازید.

این بازی برای تمام سنین جذاب است. ابتدای بازی با تصاویر و ترکیب‌های ساده شروع می‌شود. گاهی ممکن است از تصاویر بامزه به کلماتی برسید که همین شیوه متفاوت باعث می‌شود آن کلمه را سریع به یاد بیاورید.

Wordscapes

فرض کنید پنج حرف انگلیسی دارید، چند کلمه انگلیسی می‌توانید با آن‌ها بسازید؟ این بازی دقیقاً همین است. در هر مرحله با تعداد محدودی از حروف باید تعدادی کلمه انگلیسی بسازید.

گاهی ممکن است با تعداد خیلی کمی از حروف مثلاً ۸ یا ۱۰ کلمه بسازید که بسیار چالش برانگیز و سخت است.

Scrabble

Scrabble یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کلاسیک کلمات است که بصورت فیزیکی و بورد گیم هک موجود است.

در این اپلیکیشن می‌توانید دوستان و خانواده‌تان را هم اضافه کنید و با هم رقابت کنید. با تعدادی از حروف باید به صورت عمودی و افقی کلمه بسازید.

اما فقط دانش زبان انگلیسی کافی نیست بلکه باید تفکر استراتژیک هم داشته باشید تا برنده بازی شوید. فقط کافی است یکبار در این بازی برنده شوید و آن وقت هر لحظه و هر جا دوست دارید مشغول بازی شوید!

Scattergories

هر دور این بازی یک مسابقه جذاب و نفس گیر است. با انتخاب یک حرف و دسته‌بندی‌های مختلف باید کلماتی را پیدا کنید که با آن حرف شروع می‌شود.

تقریباً شبیه اسم و‌فامیل خودمان! این بازی مهارت‌های فکری شما را تقویت می‌کند و خلاقیت و سرعت عمل را بیتشر می‌کند.

Mad Libs

اگر در رایتینگ مشکل دارید یا هنگام انجام تسک اسپیکینگ‌ ایده کم می‌آورید و نمی‌دانید درباره چه صحبت کنید این بازی برای شماست!

در این بازی با کلمات خلاقانه باید جمله بسازید یا جمله‌های ناقصی را با دوستانتان کامل کنید. در آخر به یک داستان جالب و خنده دار می‌رسید.

گاهی هم ممکن است در آخر یک داستان بی‌معنی و مسخره داشته باشید که عیبی ندارد! اما می‌بینید که چطور از کلمات ساده می‌توان به داستان‌های خارق العاده رسید.

بازی کردن یکی از راه‌های خوبی است که می‌تواند برای دقایقی شما را از درگیری‌های روزمره ر‌ها کند و سرگرم کند. اپلیکیشن‌های مختلفی هستند که هم می‌توان با آن‌ها سرگرم شد و هم چیز جدیدی مثل زبان انگلیسی یاد گرفت.

بازی‌های یاد گرفتن لغت و اصطلاحات از معروف‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های مربوط به زبان انگلیسی هستند. چرا که به یاد آوردن و حفظ کردن کلمات با این بازی‌ها بسیار آسان شده! برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: گیمفا

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان