کشف جدید متخصصان در مورد شیرین بیان

خط سلامت: شیرین بیان منبع خوبی از ویتامین B1، B2، B3، B5 و ویتامین Eاست. شیرین بیان حاوی مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، کولین، منیزیم، آهن، پتاسیم، سلنیوم، سیلیکون و روی است.

کشف جدید متخصصان در مورد شیرین بیان

شیرین بیان مخزنی از مواد مغذی گیاهی شامل بتاکاروتن، گلیسیریزین، گلابریدین، ازوئگوئتیدین، تیمول، فنول، اسید فرولیک و کورستین است.

به گزارش خط سلامت مهمترین خاصیت شیرین بیان که جدیدا کشف شده درمان کننده زخم معده و سرطان معده است.

خواص ریشه شیرین بیان

شیرین بیان منبع خوبی از ویتامین B1، B2، B3، B5 و ویتامین E است. شیرین بیان حاوی مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، کولین، منیزیم، آهن، پتاسیم، سلنیوم، سیلیکون و روی است. شیرین بیان مخزنی از مواد مغذی گیاهی شامل بتاکاروتن، گلیسیریزین، گلابریدین، ازوئگوئتیدین، تیمول، فنول، اسید فرولیک و کورستین است.

از خواص درمانی فوق‌العاده شیرین بیان می‌توان به درمان آفت یا زخم‌های دهانی، درمان اختلالات معده، حفاظت از کبد، کاهش استرس، درمان روماتیسم مفصل، برطرف کردن علائم یائسگی و سندروم پیش از قاعدگی، پیشگیری از سرطان، درمان بیماری سل، درمان عفونت‌ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان اختلالات تنفسی، کاهش ابتلا به آترواسکلروز، کمک به لاغری، کمک به سم‌ زدایی بدن، افزایش باروری زنان، درمان زخم معده، درمان هپاتیت، مراقبت از پوست و مو، افزایش سلامت قلب و عروق و… اشاره کرد.

ریشه شیرین بیان دارای خواص دارویی برای درمان بیماری های معده و روده است. همچنین فواید فراوانی نیز برای پوست صورت و موی سر دارد. در این‌جا برخی از خواص ریشه شیرین بیان را مطرح می‌کنیم.

درمان آکنه

وجود مقادیر بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی و روغن فلاونوئید در ریشه شیرین بیان و خواص ضد التهابی ریشه شیرین بیان به درمان آکنه و جوش صورت و قرمزی ناشی از جوش کمک می‌کند.

درمان آفتاب سوختگی

ریشه شیرین بیان از بهترین روش‌های گیاهی و طبیعی برای پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی محسوب می‌شود.

کبد

شیرین بیان حاوی گلیسیرریزین است و ایتن ماده موجب سم زدایی و پاک سازی کبد می‌شود و به دلیل خواص ضد ااتهابی که دارد، اثرات استرس اکسیداتیو بر روی کبد را کاهش می دهد. مصرف ریشه شیرین بیان می‌تواند به درمان کبد چرب غیر الکلی کمک کند.

کاهش درد قاعدگی و رفع علائم یائسگی

ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی است و می‌توان از آن برای درمان سندروم پیش از قاعدگی و همچنین درد پریود استفاده کرد. همچنین مصرف ریشه شیرین بیان در دوران یائسگی، گر گرفتگی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهد.

درمان ناباروری مردان

ریشه شیرین بیان با افزایش سطح هورمون تستوسترون و افزایش تعداد اسپرم در مردان به درمان اختلالات نعوظ و ناباروری در مردان کمک می‌کند.

با این ادویه چربی خون خود را صفر کنید

طب سنتی چینی از شیرین بیان برای درمان انواع سرطان، استفاده می‌کند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که ریشه شیرین بیان می تواند به درمان سرطان سینه و سرطان پروستات کمک کند.

خواص شیرین بیان برای معده

عصاره شیرین بیان حاوی گلابریدین و گلابرون، که فلاونوئید‌های موجود در ریشه شیرین بیان هستند، در تسکین ناراحتی معده مؤثر است. از عفونت های رایج دستگاه گوارش، آلودگی به باکتری هلیکوباکترپیلوری است که منجر به گاستریت، زخم معده، زخم های گوارشی و در نهایت سرطان معده می شود. شیرین بیان یکی از گیاهان دارویی است که در درمان عفونت های باکتری هلیکوباکترپیلوری استفاده می‌شود. اسید گلیسیریزین موجود در شیرین بیان می تواند در برابر رشد هلیکوباکتر پیلوری از فرد محافظت کند و می تواند اثرات درمانی در علائم سوهاضمه یا هضم اختلال ایجاد کند. شیرین بیان باعث از بین رفتن میکروب های معده می شود و باکتری مولد زخم معده را از بین می برد.

شیرین بیان و اسید معده

ریشه شیرین بیان درصورت استفاده به شکل دگلیسریزین شده سبب افزایش ترشح موکوس در معده شده و بدین شکل از معده و مری در برابر اسید معده محافظت می‌کند. شیرین بیان سطح اسید معده را پایین می‌آورد، سوزش معده و سوء هاضمه را کم می‌کند و در نهایت به عنوان یک ضد یبوست ملایم عمل می‌کند. با افزایش میزان استرس بدن اسید معده هم افزایش می‌یابد که درد شدید و التهاب را به دنبال دارد. شیرین بیان در کاهش استرس و کنترل هورمون استرس (کورتیزول) نقش دارد بنابراین با مصرف شیرین بیان می‌توان هورمون استرس را کنترل کرد

عوارض جانبی احتمالی خوردن زیاد شیرین بیان

اگرچه ریشه شیرین بیان می تواند یک افزودنی سالم به رژیم غذایی شما باشد، مهم است که توجه داشته باشید که احتمال وجود یک چیز خوب بسیار زیاد است.

جولی آپتون، MS، RD، می گوید: “اگر شیرین بیان بیش از حد مصرف شود، ممکن است منجر به سطوح خطرناک پتاسیم پایین شود که می تواند منجر به بیماری های قلبی و همچنین ضعف عضلانی شود.”

این گیاه را می توان برای بسیاری از افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند یا داروهای خاصی مصرف می کنند که با ترکیبات زیست فعال آن تداخل دارند، منع مصرف دارد. به عنوان مثال، برخی از داروهای بیماری قلبی نباید با شیرین بیان و همچنین افراد مبتلا به برخی بیماری های کلیوی مصرف شوند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار می دهد که برای افراد بالای 40 سال، خوردن دو اونس شیرین بیان سیاه در روز به مدت حداقل دو هفته می تواند شما را در بیمارستان بستری کند، بنابراین تعداد روزهای مصرف این گیاه را محدود کنید و مطمئن شوید که بیشتر از این گیاه مصرف نکنید. بیش از دو اونس در یک زمان. اگر سابقه بیماری قلبی و/یا فشار خون بالا دارید، حتما به مقدار مصرفی که می خورید دقت کنید (و مطمئن شوید که از سایر غذاهای مضر برای قلب خودداری کنید). در غیر این صورت، ریشه شیرین بیان برای خوردن بی خطر است و می توان از آن برای بسیاری از جنبه های سلامتی استفاده کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: مکتوب نامه

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان