به مهارت های نرم بیشتر نیاز دارید یا مهارت های سخت؟

خط سلامت: مهارت‌های نرم، ویژگی‌ها و توانایی‌های اجتماعی هستند که نشان می‌دهند فرد چقدر می‌تواند با دیگران تعامل داشته باشد. در محل کار، آنها در کنار مهارت‌های سخت (توانایی‌های شغلی عملی) هستند که در مورد آن چیزی است که فرد می‌داند و می‌تواند در شغل خود انجام دهد.

به مهارت های نرم بیشتر نیاز دارید یا مهارت های سخت؟

مهارت های نرم در مورد نحوه تعامل شما با مردم است ارتباط، همدلی و سازگاری . آخرین مورد همیشه زمانی آزمایش می شود که شما به دنبال شغل جدیدی هستید یا به کشور دیگری نقل مکان می کنید.

به گزارش خط سلامت برخلاف مهارت‌های سخت، که می‌توانید از آموزش رسمی یاد بگیرید، مهارت‌های نرم بیشتر در مورد شهود و تجربه هستند. آنها ویژگی هایی هستند که شما را به یک شنونده عالی، یک هم تیمی حامی و یک مشکل گشا تبدیل می کنند که خارج از چارچوب فکر می کند.

تفاوت بین مهارت نرم و مهارت سخت 

مهارت های سخت را می توان اندازه گیری کرد و معمولاً از طریق آموزش، آموزش و تمرین به دست می آید. آنها توانایی های مورد نیاز برای انجام یک کار یا کار خاص هستند. به عنوان مثال، مهارت های سخت در مهندسی ممکن است شامل مهارت در زبان های برنامه نویسی باشد، در حالی که مهارت های سخت در مراقبت های بهداشتی ممکن است شامل رویه های پزشکی یا دانش داروسازی باشد. در بسیاری از حرفه‌ها، مهارت‌های سخت برای انجام کارها و کارآمدترین کارها ضروری است. مهارت‌های نرم، مهارت‌های رفتاری و بین فردی هستند که به نحوه تعامل مؤثر افراد با دیگران و مدیریت موقعیت‌ها مربوط می‌شوند.

مهارت های نرم و سخت برای موفقیت در بیشتر مشاغل مهم هستند. با این حال، اهمیت نسبی هر یک می تواند به عواملی مانند ماهیت شغل، صنعت، فرهنگ سازمانی و الزامات خاص نقش بستگی داشته باشد. در بسیاری از موارد، کارفرمایان به ترکیبی از مهارت‌های سخت و نرم اهمیت می‌دهند و تشخیص می‌دهند که افراد با مجموعه مهارت‌های متنوع اغلب برای مقابله با چالش‌های محیط کار مدرن مجهزتر هستند.

با توجه به تجربه‌ام، می‌توانم بگویم که رهبر بودن فقط به معنای دادن دستور نیست، بلکه الهام بخشیدن به تیم شما و ایجاد انگیزه است. رهبران بزرگ می دانند که چگونه با تیم خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنند و یک محیط کاری مثبت ایجاد کنند که در آن همه بتوانند پیشرفت کنند و به موفقیت بیشتری دست یابند.

مدیر عامل و مدیران موسسات و شرکت ها با مهارت‌های نرم قوی در چشم‌انداز حرفه‌ای امروزی به چند دلیل بسیار ارزشمند هستند. اولاً، ارتباط مؤثر در قلب رهبری نهفته است و مهارت‌های نرم مانند همدلی، گوش دادن فعال و وضوح رهبران را قادر می‌سازد تا دیدگاه و انتظارات خود را به وضوح منتقل کنند و در عین حال نگرانی‌های اعضای تیم خود را درک کرده و به آنها رسیدگی کنند.

علاوه بر این، مهارت های نرم برای ایجاد روابط قوی در تیم ضروری است. رهبرانی که همدلی، مهارت‌های بین فردی و علاقه واقعی به رفاه اعضای تیم خود را نشان می‌دهند، می‌توانند ارتباطات شخصی برقرار کنند و وفاداری و تعهد را برانگیزند. این توانایی برای ارتباط با افراد و درک دیدگاه‌های منحصر به فرد آنها، رهبران را قادر می‌سازد تا به تیم‌های خود انگیزه داده و توانمندتر کنند و عملکرد و بهره‌وری را افزایش دهند.

موقعیت های تعارض در تجارت اجتناب ناپذیر است. مهارت های نرم نیز نقش مهمی در حل تعارض و حل مسئله ایفا می کنند. رهبران با هوش هیجانی قوی می‌توانند اختلافات و تنش‌های درون تیم را با درایت و دیپلماسی کنترل کنند، گفتگوی سازنده را تسهیل کنند و راه‌حل‌های سودمند دوجانبه را بیابند.

آیا می توانید مهارت های نرم را توسعه دهید؟

بیایید تصور کنیم که در حال حاضر مهارت های نرم خوبی دارید، اما همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. برای گسترش مجموعه مهارت های خود، باید ذهنی باز داشته باشید و تمایل به پیشرفت شخصی و حرفه ای داشته باشید. آموزش ها و کارگاه های مختلف مفید است. پس از شرکت در آن آموزش‌ها، می‌توانید مهارت‌های نرم خود را با دریافت بازخورد از خانواده، دوستان و همکاران خود و تلاش برای بهبود آنها تمرین کنید. گاهی اوقات، خوب است که خود اندیشی داشته باشید تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و نکاتی را برای رشد آینده برجسته کنید.

در نهایت، برای راهنمایی های ارزشمند، ممکن است ایده خوبی باشد که یک مربی، به ویژه یک مدیر کارکشته در شرکتی داشته باشید که با صدها نفر کار کرده، تیم های مختلف را مدیریت کرده و در سطوح مختلف در ارتباطات تجربه داشته باشد.

کار با یک مربی می تواند به شما کمک کند مهارت های نرم و عملکرد شغلی خود را بهبود بخشید و روابط بهتری با همکاران ایجاد کنید - این مسیری است به سمت یک حرفه موفق. وقتی صحبت از هوش هیجانی یا مهارت های نرم می شود چارچوبی وجود دارد که من از آن پیروی می کنم:

- همدلی نشان دهید. این بدان معناست که خود را به جای دیگران تصور کنید و سعی کنید آنها را درک کنید تا اینکه آنها را اصلاح کنید.

-نیت خوب مردم را فرض کنید . اول، باور داشته باشید که مردم منظور خوبی دارند و به آنها اعتماد کنید. سپس، می‌توانید بعداً سؤال بپرسید، که به ایجاد روابط خوب کمک می‌کند.

-سعی کنید قبل از واکنش به موقعیت یا ارتباطی که باید انجام دهید، مکث کنید. شما می دانید که باید متوقف شوید، فکر کنید و پاسخ دهید زیرا احساسات اغلب می توانند به جای کمک به مکالمه مانع گفتگو شوند. بنابراین، در پاسخ دادن خیلی سریع عجله نکنید - مکث کنید، یک نفس عمیق بکشید و سپس به آنچه واقعاً منظور دارید و می خواهید بگویید ادامه دهید.

- قبل از فرض بپرسید لطفاً اجازه دهید طرف مقابل توضیح دهد که منظورشان چیست، چه می‌خواستند، نگرانی‌هایشان یا دیدگاهشان در مورد وضعیت، زیرا هیچ یک از ما ذهن خوان نیستیم. هر گونه سردرگمی را با پرسیدن سوالات مستقیم روشن کنید.

-به وعده های خود عمل کنید زیرا به سخنان شما اعتبار زیادی می بخشد. این اجازه می دهد تا مردم به شما به عنوان یک شخص، رهبر، همکار یا شریک اعتماد کنند. قابلیت اطمینان باعث ایجاد اعتماد و احترام می شود که در دراز مدت نتیجه خواهد داد.

-اشتباهات خود را بپذیرید و صاحب آن باشید. اعتراف به جایی که کار اشتباهی انجام داده اید نشان دهنده قدرت است و به شما امکان می دهد یاد بگیرید و به جلو بروید. وقتی افراد باهوش دیگر شما را احاطه می کنند، بسیار قدردانی می شود که شما به عنوان یک بزرگسال عمل می کنید، درک می کنید که اشتباهاتی نیز مرتکب می شوید و مایل به رفع آنها هستید.

- سپاسگزار باشید و با قدردانی از زحمات مردم به آنها "متشکرم" بگویید.

استفاده از این رویکردهای ساده اما مؤثر به افراد در کسب و کار، زندگی و روابطش با دیگران کمک می کند و عمیقاً مورد قدردانی همه اطرافیان شما خواهد بود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان