بن سور را جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ کنید

خط سلامت: گیاه بُن سور یا بُن‌سرخ در درمان درد، سوزش و ترش کردن معده و عفونت مثانه، برونشیت، سرماخوردگی وهموروئید موثر است.

بن سور را جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ کنید

گیاه بُن سور یا بُن‌سرخ  ۳۰ درصد نیاز ویتامین A بدن را تأمین می‌کند، این ویتامین برای سلامتی پوست، استخوان و بافت‌های نرم بسیار ضروری بوده و ۲۰ درصد نیاز روزانه ویتامین C را تأمین، ویتامین سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد و از بروز برخی انواع سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش خط سلامت گیاه بُن سور یا بُن‌سرخ خوش عطر و بو از خانواده پیاز و شبیه تره است که در کوه‌ها می‌روید.عصاره هیدرواتانولی موجود در این گیاه دارای اثرات ضد درد است و به‌عنوان مسکن طبیعی استفاده می‌شود، به علاوه خواص ضدعفونی کننده دارد و از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند.

از این گیاه می‌توان به‌عنوان جایگزین آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی استفاده کرد، و برای رفع سینه درد، سنگ کلیه، گلو درد و درمان بیماری‌های گوارشی و روماتیسمی مفید است.

روش تهیه دمنومش گیاه بُن‌سُرخ به این صورت است که یک قاشق غذاخوری از آن‌را در یک لیوان آب جوش بریزید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد، این گیاه طعم مطبوع و مزه خاصی به غذا می‌دهد و می‌توان به صورت خشک و تازه درون پلو استفاده کرد.

این عرق برای درمان و تقویت عملکرد مغز، بهبود هضم غذا، درمان نفخ معده، کاهش استرس و اضطراب معجزه میکند

گیاه بُن سور یا بُن‌سرخ مخصوص آذری ها تسکین دهنده زخم معده؛ خاصیت ضد تشنجی و خواص ضد افسردگی را دارد.

این اسانس جادویی از دل طبیعت قاتل شقاق مقعد و هموروئید است

کبد تحت تأثیر عوامل مختلف مانند عادت بدغذایی همچون مصرف بیش‌از مواد غذایی چرب، اضافه وزن، استفاده نادرست و بیش از حد از داروهای شیمیایی و… باعث اختلالات کبدی می‌شود، براساس تحقیقات انجام شده، برخی گیاهان می‌توانند اثر مطلوبی در مراقبت از کبد داشته باشند.

گیاه بُن‌سرخ دارای انواع آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی است که به محافظت از کبد در برابر آسیب از طریق کاهش التهاب کمک می‌کنند و استفاده از این گیاه یک روش درمانی جایگزین در برابر اسیب اکسیداتیو ناشی از مواد شیمیایی سمی است.

 بُن‌سرخ گیاهی عالی برای تسکین دردهای شکمی است که دارای خواص میکروب‌کش و ویروس‌کش است و می‌تواند به طور مؤثری دردهای شکمی را درمان کند.

روش‌های مختلفی برای رفع سنگ کلیه وجود دارد، یکی‌از درمان‌هایی که ساده و قابل اجراست، استفاده از دمنوش بُن‌سرخ است.

این گیاه سرشار ازآنتی اکسیدان و ویتامین C است و می‌تواند برای درمان سرماخوردگی کمک بزرگی باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان