طرز تهیه خورشت کوفته قلقلی فوری و آسان برای سحری

خط سلامت: طرز تهیه خورشت کوفته ریزه بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. در این مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه را توضیح می دهیم.

طرز تهیه خورشت کوفته قلقلی فوری و آسان برای سحری

طرز تهیه خورشت کوفته ریزه بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. در این مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه را توضیح می دهیم.

به گزارش خط سلامت خورشت کوفته ریزه یک غذای شمالی اصیل است. می توانید این غذای خوشمزه را در ماه مبارک رمضان برای افطاری درست کنید.

طرز تهیه خورشت کوفته ریزه

 طرز تهیه خورشت کوفته ریزه بسیار پرطرفدار و خوشمزه است. در این مطلب فوت و فن های خاص برای تهیه خورشت کوفته ریزه را توضیح می دهیم.

مواد لازم 

ماده غذایی               مقدار

گوشت چرخکرده    300 گرم

آرد سوخاری          یک قاشق غذاخوری

پیاز                         2 عدد

روغن                       به میزان لازم

آب                         یک لیوان

رب گوجه فرنگی    یک قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی          3 عدد

سیب زمینی            یک عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه    به میزان لازم

گشنیز خرد شده       برای تزیین

طرز تهیه 

این غذا را هم می‌توانید با برنج سرو کنید و هم با نان آن را میل کنید. میزان موادی که آمده است برای 4 نفر کاملا مناسب است و اگر شما برای تعداد کمتر یا بیشتری قصد تهیه دارد به همین نسبت اندازه‌ها را کم یا زیاد کنید.

یکی از پیازها را بشویید و پوست بگیرید و ریز رنده کنید. گوشت چرخکرده را به همراه آرد سوخاری، پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در ظرفی بریزید و آن را حسابی ورز بدهید تا بافتی یکسان، منسجم و چسبنده ایجاد شود. هرچقدر در ورز دادن آن همت بیشتری داشته باشید کوفته‌های شما جذابتر خواهند شد! بعد از ورز دادن مواد گوشتی را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا برای کوفته شدن آماده بشوند!

بعد از طی این مدت کوفته‌ها را آماده کنید. به اندازه یک گردوی کوچک از مواد برداشته و در کف دستتان آنها را گرد کنید و در یک سینی یا ظرفی همه را بچینید. وقتی کوفته‌ها آماده شد در یک تابه حاوی روغن که خوب هم داغ شده است تمام کوفته‌ها را از همه جهت سرخ کنید.

پیاز دوم را بشویید، پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. در تابه‌ای دیگر مقداری روغن بریزید و وقتی کمی داغ شد پیازهای نگینی را داخل آن ریخته و تفت بدهید. پیازها که سبک شدند گوجه‌ فرنگی‌ها را بشویید و رنده کنید و در کنار پیازها سرخ کنید تا آب گوجه‌ها کشیده بشود.

مقداری نمک و فلفل سیاه هم با گوجه‌ها ترکیب کنید و وقتی عطر فلفل بلند شد رب گوجه فرنگی را هم بازی بدهید! 2-3 دقیقه که رب تفت بخورد کافی است. قصد ما این است که رنگ رب به خوبی باز شود و بوی خامی از آن گرفته شود. حالا وقت اضافه کردن آب شده است. یک لیوان آب را داخل تابه بریزید و وقتی که جوش آمد کوفته‌های سرخ شده را به آن اضافه کنید و در تابه را بگذارید. حرارت گاز را هم کم کرده تا خورشت شما با ملایمت بپزد و جا بیفتد.

برای سرو این خورشت مقداری گشنیز خرد شده روی آن بریزید.

سیب زمینی را بشویید و پوست بگیرید و خلالی یا نگینی خرد کنید و در یک تابه حاوی روغن سرخ کنید و در ظرف سرو آنها را کنار کوفته ریزه‌ها قرار بدهید.

چند نکته

به جای استفاده از آرد سوخاری، آرد نخودچی را هم می‌توانید در مایه گوشتی بریزید.

استفاده از پودر سیر یا سیر له شده هم بنابه علاقمندی شما طعم خوبی به غذا خواهد داد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: راهنماتو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان