طرز تهیه شامی کباب با مرغ برای افطار / فوری و ارزان

خط سلامت: افطاری یکی از وعده های دلنشین ماه مبارک رمضان است که افراد یکدیگر را برای صرف یک وعده خوشمزه دعوت می کنند تا در کنار هم روزه خود را افطار کنند. ایده هایی ساده و سریع بهترین گزینه ها برای افطاری هستند.

طرز تهیه شامی کباب با مرغ برای افطار / فوری و ارزان

افطاری خود را می توانید با تهیه کردن غذاهای خوشمزه و در عین حال مفید آماده کنید تا برای روز بعد نیز انرژی لازم برای روزه گرفتن را داشته باشید.

به گزارش خط سلامت یکی از بهرتین ایده های برای افطار یا سحری در ماه رمضان کباب مرغ است.

افطاری با کباب مرغ

افطار با کباب مرغ یکی از سالم ترین و مغذی ترین ایده هاست.

مواد لازم:

فیله مرغ: 3 عدد

پیاز: 1 عدد

فلفل قرمز شیرین: 1 عدد

جعفری: 20 گرم

نمک: 1.5 قاشق چایخوری

فلفل سیاه آسیاب شده: 0.5 قاشق چایخوری

 سیر خشک: 0.5 قاشق چایخوری

پاپریکا: 1 قاشق چایخوری

سیر: 2 حبه

نمک: 0.5 قاشق چایخوری

 شکر: 1 قاشق چایخوری

 آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری

روغن نباتی: 50 میلی لیتر

دستورالعمل

ابتدا سینه های مرغ را با چاقو به قطعات کوچکتر خرد کنید. سینه های خرد شده را داخل غذاساز بریزید و میکس کنید سپس آنها را داخل یک ظرف بریزید. پیاز را با رنده درشت، خرد کنید. آب پیاز را گرفته و داخل یک ظرف دیگر بریزید. پیازها را به سینه مرغ اضافه کنید. فلفل دلمه ای را با رنده درشت، خرد کرده و آب آن را بگیرید. سپس فلفل دلمه های ها را به ترکیب پیاز و سینه مرغ اضافه کنید. جعفری را با چاقو خرد کرده و به ترکیب پیاز و سینه مرغ و فلفل دلمه ای اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و سیر خشک را اضافه کنید. ۲ حبه سیر تازه را له کرده و به ظرف اضافه کنید. مواد را به خوبی با دست، ورز دهید.

ترکیب به دست آمده را به شکل دلخواه درآورده و داخل یک ظرف بچینید سپس روی آن را پوشانده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند. یک پیاز متوسط دیگر را خرد کرده و داخل یک ظرف بریزید سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید. مقداری شکر و آبلیمو روی آن بریزید. شامی ها را از یخچال خارج کرده و داخل روغن سرخ کنید.

پس از اینکه شامی ها به طور کامل (هر دو سمت آن) سرخ شدند، آنها را روی ترکیب پیاز و نمک و آبلیمو بچینید. بعد از حدود ۱۰ دقیقه شامی ها را به ظرف اصلی انتقال داده و با سس گوجه فرنگی، کاهو و پیازهای مزه دار شده، سرو کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع:خبرنامه

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان