4 روش مدرن پخت تخم مرغ برای افطاری سریع

خط سلامت: تخم مرغ یک غذای سالم و مملو از پروتئین، ویتامین و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن است که کالری نسبتاً کمی دارد. در این مطلب بهترین روش برای تهیه تخم مرغ را توضیح می دهیم.

4 روش مدرن پخت تخم مرغ برای افطاری سریع

تخم مرغ مزایای فراوانی برای سلامتی دارد. بهبود عضلات اسکلتی، محافظت از بدن در برابر عفونت، کاهش فشار خون و کنترل وزن، از جمله فواید تخم مرغ برای سلامتی است.

به گزارش خط سلامت طرز تهیه تخم مرغ بر مشخصات تغذیه این ماده غذایی مفید تأثیر می گذارد. برای مثال مشخص شده است قرار گرفتن در معرض دمای بالا مواد مغذی ضروری مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در تخم مرغ را تجزیه می کند.

طرز تهیه سالم ترین تخم مرغ

تخم مرغ یک ماده غذایی مفید برای سلامتی است. در این مطلب سالم ترین روش های طرز تهیه تخم مرغ را معرفی می کنیم:

تخم مرغ آب پز ( شکستن تخم مرغ در آب جوش)

Eggs-Poached-6a6a3774a97b43f78e873a60118c2eec

تخم‌مرغ‌های آب‌پز برای مدت کوتاهی در معرض حرارت کم قرار می‌گیرند، زرده تخم‌مرغ را دست نخورده باقی می ماند و خطر اکسید شدن کلسترول را محدود می‌شود . تحقیقات تخم مرغ آب پز را با بهبود هضم پروتئین مرتبط دانسته است. یک تخم مرغ آب پز بزرگ، دارای مشخصات تغذیه زیر است:

کالری: 72

پروتئین: 6.3 گرم (گرم)

کربوهیدرات: 0.4 گرم

چربی: 4.7 گرم

ویتامین A: 80 میکروگرم (mcg)

ویتامین D: 1 میکروگرم

کولین: 117 میلی گرم (میلی گرم)

6 ماده غذایی که کلسترول بالایی دارند

تخم مرغ آب پز

Eggs-Boiled-29d0201ac59e4589978f921174c67871

جوشاندن تخم مرغ ( با پوست) معمولاً حدود 6 دقیقه طول می‌کشد، در این صورت تخم مرغ زرده‌ای نرم خواهد داشت، در حالی که تخم‌مرغ‌های آب پز اگر 10 دقیقه بپزد، زرده سفت‌تری دارد

تخم مرغ آب پز در طول فرآیند پخت و پز هیچ گونه چربی یا روغنی ندارد ، بنابراین منبع مغذی و مناسبی از پروتئین است. به علاوه، پختن زرده به کاهش خطر ابتلا به عفونت سالمونلا ( یک بیماری که بر روده اثر می گذارد) کمک می کند . یک تخم مرغ آب پز که زرده آن کاملا سفت است، دارای مشخصات تغذیه ای زیر است:

کالری: 78

پروتئین: 6.3 گرم

کربوهیدرات: 0.6 گرم

چربی: 5.3 گرم

ویتامین A: 74.5 میکروگرم

ویتامین D: 1.1 میکروگرم

کولین: 147 میلی گرم

تخم مرغ همزده

تخم مرغ

تخم‌مرغ‌های همزده  ( چیزی شبیه نیمرو) معمولاً در ماهیتابه روی حرارت کم پخته می‌شوند و به حفظ مواد مغذی تخم‌مرغ کمک می‌کنند.  یک تخم مرغ همزده بزرگ حاوی مشخصات تغذیه ای زیر است:

کالری: 91

پروتئین: 6.1 گرم

کربوهیدرات: 1 گرم

چربی: 6.7 گرم

ویتامین A: 98.2 میکروگرم

ویتامین D: 1.1 میکروگرم

کولین: 135 میلی گرم

تخم مرغ پخته خانگی با سیب زمینی و سوسیس

Eggs-Baked-1658b7f079944df8b4b347f60f4442cc

تخم مرغ پخته شده را می توان روی سبزیجات برشته یا کنار غلات کامل پخته شده سرو کرد تا یک صبحانه خوشمزه و مقوی درست شود. یک تخم مرغ پخته شده با سبزیجات، دارای مشخصات تغذیه ای زیر است:

کالری: 72

پروتئین: 6.2 گرم

کربوهیدرات: 0.5 گرم

چربی: 5 گرم

ویتامین A: 89.5 میکروگرم

ویتامین D: 1.3 میکروگرم

کولین: 134 میلی گرم

نکات مهم در رابطه با طرز تهیه تخم مرغ

سرخ کردن تخم مرغ در روغن داغ به طور قابل توجهی محتوای چربی و کالری آنها را افزایش می دهد، بنابراین بهتر است از این روش کمتر استفاده شود.

استفاده از روغن های پخت و پز که سرشار از چربی های اشباع و ترانس هستند به طور قابل توجهی بر سطح کلسترول و سلامت قلب تأثیر  می گذارد، بنابراین بهتر است هنگام تهیه تخم مرغ از این قبیل روغن ها استفاده نکرد.

از پختن بیش از حد تخم مرغ خودداری کنید، زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دمای بالا منجر به تشکیل کلسترول اکسید شده می شود. محصولات حاصل از  اکسیداسیون کلسترول، ارتباط مستقیمی با آترواسکلروز و بیماری عروق کرونر قلب دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان