طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی و هویج + عصرانه فوری و ارزان بدون گوشت

خط سلامت: پیراشکی یکی از وعده های غذایی خوشمزه مناسب شام یا نهار یا حتی عصرانه است که افراد می توانند برای مهمانی های خود از آن استفاده کنند و همه از مزه دلچسب آن لذت ببرند خصوصا اگر پیراشکی خانگی و سالم باشد.

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی و هویج + عصرانه فوری و ارزان بدون گوشت

پیراشکی غذای محبوب کودکان است به همین دلیل بهترین کار این است که در خانه و با مواد غذایی سالم و کم چرب تهیه شود تا به وعده ای مفید تبدیل شود.

به گزارش خط سلامت طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی و هویج در این مطلب آورده شده است.

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی و هویج

پیراشکی را طبق دستور زیر تهیه کنید تا برای همیشه مزه آن زیر زبانتان باققی بماند و تبدیل به وعده غذایی محبوب روزانه تان شود:

مواد لازم 

هویج:۱ عدد

رب:۱ قاشق غذاخوری

سیب زمینی:۲ عدد

فلفل دلمه‌ای:۱ عدد

سیر:۲ حبه

پیاز: ۱ عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، زیره، ترخون خشک:به مقدار لازم

دستورالعمل

ابتدا پیاز و سیر را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس، آن‌ها را داخل تابه‌ای با مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا سرخ و طلایی شوند. این کار باعث می‌شود تا پایه‌ی طعمی غنی و عمیق برای مواد پیراشکی فراهم شود.

پس از طلایی شدن پیاز و سیر، هویج و فلفل دلمه‌ای و سیب زمینی پوست گرفته و نگینی شده را اضافه کنید. به همراه ادویه‌های مورد نظر (نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، زیره و ترخون خشک) خوب هم بزنید تا تمام مواد به خوبی با هم مخلوط شوند و سبزیجات شروع به نرم شدن کنند.

در این مرحله، رب گوجه‌فرنگی را به مخلوط سبزیجات اضافه کنید. رب را خوب تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سرخ کردن خوب رب گوجه فرنگی، باعث می شود که در پایان طعم پیراشکی خوشمزه‌تر شود.

پس از تفت دادن رب و مخلوط کردن آن با سایر مواد، کمی آب به تابه اضافه کنید. حرارت را کمی کاهش دهید و اجازه دهید سبزیجات به آرامی بپزند و سس غلیظ شود. این فرآیند باعث می‌شود سبزیجات کاملاً نرم و مزه‌دار شوند.

در حالی که مواد میانی در حال پختن هستند، خمیر پیراشکی را آماده کنید. برای این کار، می‌توانید از خمیر آماده پیراشکی استفاده کنید یا خمیر را با استفاده از «این آموزش» خودتان تهیه کنید. خمیر را به اندازه‌های کوچک باز کنید و برای پر کردن با مواد داخلی آماده کنید.

خمیرها را با مواد میانی پر کنید و لبه‌های آن‌ها را با چنگال به هم فشار دهید تا مطمئن شوید که در حین پخت باز نشوند. سپس، روی هر کدام از پیراشکی‌ها را با زرده تخم‌مرغ و کمی زعفران رومال کنید. این کار باعث می‌شود پیراشکی‌ها در حین پخت رنگ زیبا و براقی پیدا کنند.

پیراشکی‌ها را می‌توانید در روغن داغ سرخ کنید (برای سرخ کردن نیازی به رومال کردن نیست) یا برای گزینه‌ای سالم‌تر، در فر از قبل گرم‌شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید. پس از پخت، پیراشکی‌ها را همراه با سس دلخواهتان سرو کنید.   برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: چی شی

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان