بهترین زمان شام و صبحانه خوردن برای کاهش چربی دور شکم

خط سلامت: سازگار کردن زمان‌بندی وعده‌های غذایی، به ویژه صبحانه و شام، می‌تواند به تقویت توانایی بدن برای سوزاندن چربی‌های انباشته شده در ناحیه شکم کمک کند.

بهترین زمان شام و صبحانه خوردن برای کاهش چربی دور شکم

 حدود 53 درصد از آمریکایی‌ها با چاقی شکمی مواجه هستند. چربی زیرپوستی به راحتی قابل مشاهده و لمس است، در حالی که چربی احشایی، که در اطراف ارگان‌های حیاتی در شکم انباشته می‌شود، می‌تواند بیشترین خطر را داشته باشد.

به گزارش خط سلامت این نوع چربی با افزایش فشار خون و التهاب مرتبط است.

دکتر ناهید علی، پزشکی از فلوریدا، می گوید: شروع روز در ساعت 6 صبح و پایان دادن به فعالیت‌ها در ساعت 10 شب می‌تواند با ریتم طبیعی شبانه‌روزی بدن هماهنگ باشد.

راه های کاهش چربی شکمی

 

بر اساس تحقیقات، محدود کردن زمان صرف غذا به ساعات مشخصی از روز، می‌تواند به کاهش چربی شکمی کمک کند. دکتر علی توصیه می‌کند ه صبحانه باید تقریباً یک ساعت پس از بیدار شدن و شام دو تا سه ساعت قبل از خوابیدن صرف شود. این زمان‌بندی به بدن اجازه می‌دهد تا پیش از کاهش فعالیت سوخت‌وساز در طول شب، غذا را هضم کند.

متابولیسم و ساعت بیولوژیک بدن

متابولیسم، فرآیندی است که در آن بدن غذا را به انرژی تبدیل می‌کند. افراد با سوخت‌وساز بالا حتی در حالت استراحت کالری بیشتری می‌سوزانند. تحقیقات نشان می‌دهند که بدن در اواخر شب کمترین و در بعدازظهر و غروب بیشترین میزان کالری را می‌سوزاند.

شکمی صاف و سفت می خواهید؟ این غذاها را بخورید و تا آخر عمر شکمتان را صاف نگه دارید

این روش‌ها نه تنها به کاهش وزن و مدیریت بهتر چربی شکمی کمک می‌کنند، بلکه به بهبود حساسیت به انسولین و مدیریت هورمون‌های مرتبط با احساس گرسنگی نیز یاری رسانده و در نتیجه، به بهبود الگوی خواب و دیگر جنبه‌های سلامتی کمک می‌کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: فرطب

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان