این خود درمانی زنان کار دستشان می دهد

خط سلامت: عفونت واژن یکی از عفونت های رایج زنان است که معمولا با سوزش و خارش همراه است. عفونت واژن یک نسخه درمان خانگی آسان دارد.

این خود درمانی زنان کار دستشان می دهد

عفونت واژن در مراحل حاد باعث ایجاد درد هنگام رابطه می شود. اگر یک زن در یک سال بیش از چهار دوره عفونت را تجربه کند، به آن عفونت مکرر واژن می‌گویند.

به گزارش خط سلامت از نمک می توان برای درمان عفونت رحم کمک گرفت.

عفونت واژن و درمان با نمک

عفونت واژن یک بیماری بسیار شایع است، زیرا از هر 100 زن، 75 نفر حداقل یک بار در زندگی به آن مبتلا می‌شوند و باید به متخصص زنان مراجعه کنند. هرچند متخصص زنان می‌تواند به شما روش درمانی مناسبی را پیشنهاد کند تا از شر عفونت واژن خلاص شوید، اما می‌توانید از درمان های خانگی مانند روش درمان عفونت قارچی در خانه با نمک هم استفاده کنید.

درمان عفونت های زنانه با محلول آب و نمک  

اگر حتی برای یک بار از نمک برای درمان عفونت رحم استفاده کرده باشید، مطمئنا متوجه شده اید که وقتی با محلول گرم آب نمک خود را بشویید، خارش و سوزش و قسمت بیرونی تسکین پیدا می‌کند. دکتر جین می‌گوید توضیح می‌دهد آب گرم همراه با نمک به طور کلی خون رسانی به ناحیه واژن را افزایش می‌دهد که می‌تواند عفونت را به عنوان بخشی از روند درمان طبیعی و خانگی کاهش دهد. اما بعید است که استفاده مستقیم از نمک بتواند عفونت را التیام بخشد.

درمان های خانگی عفونت 

عفونت زنانه دلایل مختلفی دارد و درمان آن هم به علت اصلی آن بستگی دارد. بر اساس گفته دکتر جین این دلایل می‌تواند بیشتر ناشی از عواملی مانند تغییرات سبک زندگی مثل پوشیدن لباس‌های تنگ، عدم رعایت بهداشت در رابطه یا استفاده از صابون معطر باشد.

با این حال اگر به هر دلیلی به عفونت واژن مبتلا شدید، بهتر است از درمان‌های خانگی زیر برای تسکین و درمان عفونت استفاده کنید:

سرکه سیب رقیق شده

استفاده موضعی روغن نارگیل همراه با یا بدون روغن درخت چای

استفاده از خمیر سیر

استفاده از پروبیوتیک‌ها مانند کشک. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع:سرگرمی روز

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان